کاهش ۶درصدی تولید کودلکو در آوریل امسال نسبت به پارسال

جهان صنعت نیوز| به گزارش مس پرس، تولید کلی مس کمپانی کودلکو در بازه ماه‌های ژانویه تا آوریل سال جاری بالغ بر ۵۰۰ هزار و ۷۰۰ تن بود که نسبت به حجم ۵۸۴ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به ۴ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ با کاهش ۱۴/۴ درصدی مواجه شده است.

طبق اعلام کوچیلیکو، تولیدات معادن Chuquicamata، Radomiro Tomic و Ministro Hales Codelco در ماه آوریل در مجموع برابر با ۶۲ هزار تن بوده است، در حالی که حجم تولیدِ دوره مشابه سال ۲۰۱۸ برابر با ۶۶ هزار و ۵۰۰ تن گزارش شد.

عملیات واحد ذوب بخش Chuquicamata پس از وقفه تولیدی در اواسط ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ به‌منظور ارتقا شرایط زیست‌محیطی و تأیید استانداردهای جدید، با افزایش تولید همراه شد. همچنین واحد Chuquicamata در روز ۱۲ ژوئن با واسطه‌گری مقامات محلی، مذاکرات نهایی برای قراردادهای کارگری را با اتحادیه‌های کارگری برگزار کرد که نتیجه‌ این مذاکرات به زودی اعلام خواهد شد. اگر توافقی از این مذاکرات حاصل نشود، احتمالاً کمپانی با وقفه تولیدی روبرو خواهد شد.

داده‌های کوچیلیکو همچنین نشان می‌دهد که واحد El Teniente در ماه آوریل، ۳۴ هزار و ۷۰۰ تن مس تولید کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، تغییری نداشته است. با این حال، تولید واحد آندینا از حجم ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن مربوط به ماه آوریل سال ۲۰۱۸ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن در ماه آوریل سال جاری کاهش یافته است.

تولید کودلکو از واحد Minera Gaby نیز به ۸ هزار و ۱۰۰ تن کاهش یافته است. حجم تولید دوره مشابه سال قبل این واحد برابر با ۸ هزار و ۲۰۰ تن بوده است. تولید واحد Salvador نیز در ماه آوریل به ۲ هزار و ۸۰۰ تن افت کرده است. این واحد در دوره مشابه سال ۲۰۱۸ تولیدی برابر با ۵ هزار تن داشته است.

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 29449
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا