کاهش معاملات مسکن دلیل انصراف سازندگان از ساخت و سازهای جدید

جهان صنعت نیوز|  سیدکمال‌الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار ساخت و ساز کشور، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی بازار تولید مسکن دچار رکود شدید شده و در این میان، سازندگان عملا دچار مشکلات بسیاری شده اند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رکود در ساخت و ساز مسکن با یک اختلاف و تأخیر زمانی پس از بروز رکود در حوزه خرید و فروش مسکن رخ می دهد، یعنی هر وقت که در بازار معاملات رونق ایجاد شده، بازار تولید نیز متحول می شود.

وی گفت: کاهش معاملات مسکن  موجب بروز رکود در بازار ساخت و ساز در سال جاری شده است، از طرف دیگر افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله فولاد عملا سازندگان را برای اجرای پروژه های جدید منصرف کرده است.

شهریاری افزود: در شرایط کنونی قیمت تمام شده مسکن نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته و این مسئله مانع اصلی برای ساخت و سازهای جدید است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعا در دوران رکود تورمی، بخش تولید بیشترین ضربه را می خورد، بنابر این مسکن نیز که یک بخش تولیدی است، دچار این مشکلات خواهد شد.

وی افزود: به نظر من بهبود شرایط ساخت و ساز در بازار مسکن در گرو خارج شدن اقتصاد کلان کشور از وضعیت رکودی است و اگر این امر محقق شود، بخش مسکن به عنوان حوزه پیشران در ایجاد تحول در نرخ رشد اقتصادی موثر خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی دیگر از راه ها، تقویت بخش مسکن برای تأثیرگذاری مثبت بر اقتصاد کلان است، از این رو می توان با تزریق اعتبارات مناسب، بازار مسکن را از رکود خارج کرد تا در نهایت اقتصاد کلان نیز رونق بگیرد.

اقتصاد کلان
شناسه : 30243
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا