کاهش قیمت مرغ در بازار

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در جدیدترین بررسی مرکز ملی آمار از متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشوردر مرداد ماه ۱۴۰۱، اکثر اقلام خوراکی با افزایش قیمت نسبت به ماه قبل از آن (یعنی تیر ماه) مواجه شده اند.


 

کاهش قیمت مرغ در بازار

مرغ ارزان‌تر شد

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها،  گوشت گاو یا گوساله با ٣.۵ درصد، کنسرو ماهی تن با ١.٩ درصد و ماهی قزل آلا با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم مرغ ماشینی با منفی ۴.۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین در گروه نان و غلات، اقلام رشته آش با ۴.٢ درصد، برنج ایرانی درجه یک  با ۴.١ درصد و  شیرینی خشک  با ٣.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

بیشترین افزایش قیمت در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن نسبت به ماه قبل مربوط به  خامه پاستوریزه با ۵,٩ درصد و کره پاستوریزه(کره حیوانی) با ۴.٨ درصد و دوغ پاستوریزه با ۴.١ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با منفی ١.٧ درصد بوده است.

پرتقال صدرنشین قیمت‌ میوه‌ها

انواع میوه و خشکبار نیز در این گزارش مرکز ملی آمار مورد بررسی قرار گرفته است که بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ٢۴.٢ درصد، سیب با ١٣.١ درصد است. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه  با منفی ٢٢.٧ درصد و لیموترش با منفی ٢٠.۶  درصد است.

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هویج فرنگی با ٢١,٨ درصد، پیاز با ۵.٩ درصد و لوبیا چیتی با ۴.۴ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به کدوسبز با  منفی ١١.٢ و فلفل دلمه ای با منفی ٧.۴  درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها نیز دسته دیگر از اقلام خوراکی مورد بررسی در گزارش مرکز آمار است. در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به سس مایونز با ١٠,٨ درصد و سس گوجه فرنگی با ۵.۶ درصد است.

 

کاهش قیمت مرغ در بازار

 

کاهش قیمت مرغ در بازار

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 285952
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا