کاهش قیمت طلا ادامه دارد

جهان صنعت نیوز: ابراهیم محمدولی با تاکید بر اینکه خوشبختانه بازار طلا روز به روز به ثبات و آرامش نزدیک‌تر می‌شود، اظهار کرد: قیمت‌ها با این وجود که انس جهانی نوسانات زیادی را در یک ماه قبل و پیش از آن داشته است، اکنون رو به کاهش است، بازار داخل ما التهابات سال ۹۷ را نداشته است؛ تقریبا نوسان داشته است اما نوسانات آن آرامشی بوده است.


رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: در بحث حباب‌ها، اکنون حدود یک ماهی است که سکه حباب ندارد و قیمت سکه و طلا تنظیم شده و به سطح قیمتی خود رسیده است؛‌ چراکه بازار عرضه و تقاضا تنظیم شده است. علاوه براین یک علت عمده نیز این است که طبق آیین سنتی ما در محرم و صفر مراسم شادی و جشن برگزار نمی‌شود. همه این‌ها دست به دست هم داده و حباب از بین رفته است.

وی پیش‌بینی کرد: انتظار می‌رود که در آینده نیز باز هم این روند کاهشی  ادامه داشته باشد و با آرامش و با ثبات قیمت، بازار طلا و جواهر سال ۹۸ را به پایان برساند.

محمدولی تاکید کرد: بازار طلا و جواهر از حالت سرمایه‌گذاری خارج شده است. بحث سرمایه‌گذاری بیشتر در سال ۹۷ اتفاق افتاد که بسیار هم به چشم آمد و خود را نشان داد و باعث التهابات شد، اما از ابتدای امسال ۹۸ تاکنون بازار، بازار واقعی و داد و ستد خود را پیدا کرده است و مردم تنها در مسیر رفع نیازها برای خرید طلا و سکه اقدام کرده‌اند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 56976
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا