چهار طرح صنعتی در مجتمع مس سرچشمه افتتاح می شود

جهان صنعت نیوز: مجید فصیحی هرندی شبانگاه شنبه در نشست خبری با موضوع سفر ریاست جمهوری به شهرستان رفسنجان افزود: مهمترین طرح های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به رفسنجان، کارخانه تولید اسید سولفوریک مس سرچشمه با ظرفیت تولید ۶۱۰ هزار تن اسید در سال و اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: با تولید این مقدار اسید سولفوریک ضمن کاهش آلایندگی اسید، صنایع پایین دستی از جمله واحد تولید کود شیمیایی از اسید سولفوریک نیز راه اندازی می شود.

فصیحی هرندی بیان کرد: سه طرح دیگر که در این روز مورد بهره برداری قرار می گیرند شامل افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله شماره یک و ۲ و اصلاح تیکنر شماره چهار، طرح نوسازی کوره آند و چرخ ریخته گری شماره سه و طرح سیستم های هوشمند هشدار دهنده و بهینه سازی و مدیریت ناوگان معدن است که این طرح ها به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دکتر روحانی روز دوشنبه وارد فرودگاه رفسنجان می شود و رفسنجان اولین شهر انتخابی استان کرمان برای میزبانی از رئیس جمهوری و هیئت همراه خواهد بود خاطرنشان کرد: هدف سفر رئیس جمهوری به رفسنجان دیدار با مردم این شهرستان در استادیوم تختی و احترام به مقام و شخصیت برجسته کشور آیت الله هاشمی رفسنجانی است ضمن اینکه رفسنجان در اقتصاد مملکت تأثیر گذار است وی به این شهرستان سفر خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در رفسنجان تصریح کرد: دکتر روحانی ساعت ۹ صبح روز دوشنبه وارد فرودگاه رفسنجان می شود و مورد استقبال استاندار کرمان و نماینده ولی فقیه در کرمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی قرار می گیرد سپس به ورزشگاه تختی عزیمت کرده و در جمع مردم این شهرستان حضور پیدا خواهد کرد.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: رئیس جمهوری پس از سخنرانی در جمع مردم رفسنجان به سمت شهرستان بافت و سیرجان برای افتتاح چند پروژه خواهند رفت و نهایت به کرمان سفر می کند.

وی ادامه داد: حضور حماسی مردم رفسنجان در دیدار با رئیس جمهوری می تواند به شرایط کنونی کشور و جایگاه کشور در جهان کمک کند و دشمن بداند وقتی که شرایط سختی از جمله تحریم ها را بر مردم ایران تحمیل می کند مردم با صبوری و مقاومت در همه صحنه ها حضور به هم می رسانند.

وی تأکید کرد: این حضور مردم می تواند نمادی از مقاومت باشد و می تواند پیامی قاطع و کوبنده را برای کسانی که در داخل و یا خارج در حال توطئه علیه ایران هستند داشته باشد.

هرندی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهوری به رفسنجان مطالباتی نیز وجود دارد بیان کرد: برخی از این مطالبات و پیشنهادات به رئیس جمهوری تأمین اعتبار احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی رفسنجان است که ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

وی تصریح کرد: همچنین رفع مشکلات اجرای طرح جمع آوری فاضلاب رفسنجان در ۷۰۰ هکتار زمین و شروع به ساخت شهر هوشمند در این ۷۰۰ هکتار، کمک به ایجاد تصفیه خانه مرکزی آب شهرستان در راستای رفع آرسنیک و سالم سازی آب و پیگیری دوبانده شدن جاده نوق از دیگر خواسته های مردم رفسنجان است.فرماندار رفسنجان در ادامه با اشاره به اینکه مردم می توانند نامه خود را به دست رییس جمهور در مجموعه تختی رفسنجان برسانند گفت: اشتغال که نیاز به ابزار و تسهیلات بانکی و احداث کارخانه ها دارد، فرسوده بودن برخی مدارس رفسنجان، کمبود معلم و فضای تحصیلی، وجود اتباع بیگانه در رفسنجان و دیگرمسایلی که در حال دسته بندی هستند تا برای برطرف کردن این مشکلات راه حلی از رئیس جمهوری بگیریم.

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 59953
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا