چرا زنان در مدیریت مالی موفق‌تر هستند؟

جهان صنعت نیوز: زنان همواره در امور مالی پیروز می شوند؛ زنان معمولا در امور مالی مسئولیت پذیرتر هستند چه در قبال پولی که خودشان به دست آورده اند باشند و چه در قبال پولی که دیگران در اختیار آن ها قرار می دهند. اگر شما در مورد دلایل بهتر عمل کردن زنان در امور مالی نسبت به مردان کنجکاوید این گزارش را از دست ندهید.


در امور مالی بارها ثابت شده است که زنان در مدیریت پول موفق تر هستند.  در ادامه به بررسی دلایل این موفقیت می پردازیم:

۱.شکافی که در بین دستمزدها وجود دارد

در واقع یکی از مهم ترین دلایل تمایل زنان به ذخیره پول دستمزد پایین آنها در اکثر مواقع نسبت به مردان است و همچنین یافتن شغل در جوامع به خصوص جوامع در حال توسعه برای زنان سخت تر از مردان است و همین موضوع باعث می شود تا آنها تمایل بیشتری به ذخیره پول داشته باشند تا در آینده که از کار بی کار شدند بی پول نمانند.

۲.تمرکز بر روی پول

زمانی که زنان در سنین جوانی هستند تمرکز بیشتری بر روی ذخیره پول دارند ودر دنیایی که زنان در آن بزرگ شدند توقع عاقل بودن از آن ها می رود حتی در سنین جوانی درحالی که برای مردان اینگونه نیست و همین باعث می شود تا زنان از سنین جوانی چگونگی مدیریت خانه و مدیریت پول را یاد بگیرند. این موقعیت عادلانه ای نیست ولی یکی از دلایلی که باعث بهبود مهارت های مدیریت مالی زنان شده است همین موضوع است.

۳.تمایل به حفظ و ذخیره پول

مهم نیست که در چه رده درآمدی قرار دارند ولی زنان تمایل دارند که تمام امور مربوط به خود را مدیریت کنند و هرآنچه را که دارند را حفظ کنند و به همین دلیل است که می بینیم زنان چه قدر مشتاق به حفظ پول خود هستند.

۴.اهمیتی که برای خانواده قائل اند

زنان مسئولیت های مالی فراوانی بر دوششان قرار دارد که این مسئولیت در بستر خانواده اهمیت بیشتری پیدا می کند و در واقع نقش مدیریتی زنان در اداره خانه به این معنا است که چه قدر باید به درآمدها توجه شود و دخل و خرج بررسی شود تا بتوانند همه به خوبی از یک مقدار مشخص پول استفاده کنند.

۵.تاثیرات اجتماعی ذخیره پول

در واقع استقلال مالی باعث حضور بیشتر زنان در جامعه می شود و حضور بیشتر آن ها در اجتماع نه تنها از طریق استقلال مالی بلکه از طریق مشغول شدن در حرفه هایی که ثبات طولانی دارند نیز اتفاق میافتد مثل مشاغل دولتی و… و همین اتفاق تمایل زنان را برای ذخیره پول افزایش می دهد.

۶.برنامه طولانی مدت

وقتی بحث امور مالی پیش می آید زنان به سراغ برنامه های بلند مدت می روند و دلیل این اتفاق را می توان در گذشته جست و جو کرد که زنان برای آینده خانواده برنامه ریزی می کرده اند و یا دلایل دیگری که باعث می شود زنان در هر چیزی عواقب و آینده آن را پیش بینی کنند.

برنامه ریزی زنان برای امور مالی به این دلیل است که می گویند هر سرمایه گذاری نه تنها باید در حال حاضر قابل استفاده باشد بلکه باید در آینده نیز مفید واقع شود به همین دلیل است که زنان همیشه برای پول هایی که دارند برنامه ریزی می کنند.

۷.تاخیر حقوق

عملکرد زنان در مقابل تاخیر ریختن حقوق ها ستودنی است و دلیل این اتفاق آن است که زنان برنامه های بلند مدت را در نظر می گیرند که از خرج کردن زیاد پول در زمان حال جلوگیری می کند و همین اتفاق باعث می شود که در مقابل تاخیر ریختن حقوق ها نسبت به مردان بهتر عمل کنند.

۸.روش های سنتی ذخیره پول

این مورد نباید نادیده گرفته شود که بسیاری از زنان از روش های سنتی برای ذخیره پول استفاده می کنند و علاقه آنها به طلا نیز باعث می شود این روش ذخیره پولی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و آنها نه تنها با خریدن چیزی پولشان را هدر نمی دهند بلکه ممکن است باعث افزایش پول خود نیز شوند.

اقتصاد کلان
شناسه : 39980
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا