چالش‌های ‌صنعت فولاد بررسی می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:   صبح امروز (یکشنبه) همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد با محوریت ظرفیت‌ها و خلاهای موجود در چرخه تولید فولاد، بررسی چالش‌ها و نیازهای واحدهای صنعتی فعال، بررسی مشکلات کوره‌های ذوب القایی، شناسایی فرصت‌های ورود بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذار و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت تامین زنجیره فولاد با حمایت فعالان این حوزه برگزار شد.

در این همایش ظرفیت‌ها و خلاهای موجود در چرخه تولید و زنجیره تولید فولاد توسط متخصصان این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بررسی چالش‌ها و نیازهای واحدهای صنعتی فعال در حوزه فولاد کشور و نقش تکنولوژی‌های کارآمد در کمیت و کیفیت تولید فولاد از مهمترین محورهای برگزاری این همایش اعلام شده است و نمایندگان سه شرکت خارجی اشتیبل آلمان، سیبان اسپانیا و او تی اس کی چین در این همایش آخرین دستاوردهای تجهیزات تولیدکنندگان صنعت فولاد را در جهان ارائه کرده‌اند.

همچنین بررسی مشکلات دسترسی کوره‌های ذوب القایی به قراضه و آهن اسفنجی توسط فعالان صنعت فولاد کشور از دیگر محورهای همایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد است. مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد کشور و راهکارهای توسعه این صنعت نیز مورد بررسی است. همزمان با برگزاری این همایش میزگرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ در صنعت فولاد در کشور توسط مدیران شرکت های فولادی مورد بحث و بررسی قرار داشت.

در این همایش مهدی کلبی خانی – دبیر همایش فرصت های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد – اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ملی ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد کشور است. تامین مواداولیه مورد نیاز در زنجیره فولاد و بررسی فرصت‌های اجرایی آن در حوزه فولاد سازی نیز از جمله نکات مهمی است که بایستی بدان پرداخته شود.

ضرورت توسعه تولید فولاد کیفی با ارزش افزوده 

بزرگمهر غفرانی-معاون توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو- در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد کشور اعلام کرد: تولید صنعت فولاد کیفی ارزش افزوده زیادی دارد و در این حوزه باید تولید خود را توسعه دهیم.  بدون شک تولید فولاد کیفی درآمدهای زیادی را نصیب کشور خواهد کرد و بایستی تلاش کنیم در این حوزه تولید خود را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی افزود: در این همایش صحبت از توسعه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری است در حالی که ما باید در صنعت فولاد کیفی تلاش خود را بیشتر کنیم چون ارزش افزوده بسیاری خواهد داشت. علیرغم اینکه در افق ۱۴۰۴ در نظر داریم سالانه ۵۵ میلیون تن سنگ آهن تولید کنیم اما در این افق آمادگی لازم را برای تولید این مقدار سنگ آهن نداریم.  در حال حاضر تولید سنگ آهن در کشور به ۳۵ میلیون تن رسیده است اما مشکلات در این بخش سبب شده  که شرایط مناسبی را نداشته باشیم.

معاون توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تاکید کرد: به نظر می‌رسد بایستی تولید سنگ آهن را در همین میزان ۳۵ میلیون تن در سال نگه داشته تا بتوانیم علاوه بر این در حوزه تولید محصولات فولاد کیفی در جهان توانمندی‌های خود را نشان دهیم.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 248348
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا