پیش‌بینی رشد اقتصادی منفی ۲ درصد

جهان صنعت نیوز|  رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار داشت: صنعتگران یکسال جهادی را در سال گذشته پشت سر گذاشتند. وی با بیان اینکه تقویت ساخت  داخل می‌تواند صنعت را رونق دهد افزود: بر داخلی‌سازی در صنایع مختلف تاکید داریم و طبق توافقی که انجام شده این موضوع را در همه صنایع پیگیری خواهیم کرد.


رحمانی با بیان اینکه همه صنایع پتانسیل داخلی‌سازی را دارند اظهار داشت: به همه واحدهای صنعتی دستور دادیم که بعضی از نیازهای ما را از طریق ساخت داخل تامین کنند. وزیر صنعت گفت : برای امسال رشد اقتصادی منفی ۶ درصدی پیش‌بینی شده بود ولی طبق آ‌خرین صحبت‌ها این پیش‌بینی منفی ۲ تا منفی ۲٫۵ درصد خواهد بود.

وزیر صنعت در  واکنش به پیشنهاد رئیس  اتاق بازرگانی درمورد سپردن تدوین استراتژی توسعه صنعتی به بخش خصوصی نیز گفت: ما با این مساله موافقیم و کل مسئولیت را به این تشکل‌ها تثبیت خواهیم کرد. وی ادامه داد: این موضوع را به صورت مکتوب نیز خواهیم نوشت.

رحمانی با تاکید بر لزوم رونق‌دهی به بخش صنعت و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها اظهار داشت: در برخی صنایع مانند صنایع ریلی حتی اگر با سه شیفت کاری هم فعال باشیم باز هم ظرفیت تولید طی ۱۰ سال آینده خواهیم داشت البته برای این منظور نیازمند منابع مالی هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در مبارزه با رانت و فساد هیچ حد و مرزی نداریم، گفت: تامین مواد اولیه واحدهای پتروشیمی، فولادی و لوازم خانی آغاز شده و برای هر کدام از صنایع یک بسته مشخص پیش‌بینی شده است.

رحمانی افزود: برای فعال‌سازی صنعت کشتی‌سازی و ریل‌سازی نیز برنامه داریم. وی در پایان از برنامه‌ریزی برای افتتاح ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه معدنی در سال جاری خبر داد.

اقتصاد کلان
شناسه : 31280
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا