پشت پرده حذف مالیات بر عایدی مسکن در دولت

جهان صنعت نیوز|   نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از رویکرد هیأت دولت در حذف موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، گفت: متأسفانه در نشست اخیر هیأت دولت و در جریان بررسی لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا، موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن حذف شده که این اقدام قابل تأمل و تعجب آور است.


نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد  به بازار سرمایه مولد و بازار سرمایه غیرمولد تقسیم می شود که متأسفانه در شرایط کنونی بازار غیرمولد به فضایی برای فعالیت دلالان و سوداگری آن ها تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت دلالان در بازار خرید و فروش مسکن به عنوان یک بازار غیرمولد موجب افزایش قیمت ها و سپس رکود تورمی شده است.

علوی با اشاره به دلایل موجود برای توقف مداوم مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، گفت: قطعا اعمال قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن به ضرر عده ای تمام خواهد شد و به خاطر تعارض منافع، این افراد اجازه تعیین تکلیف این قانون را نمی دهند.

وی گفت: به طور حتم حذف موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن یک نقص بسیار بزرگ در عملکرد دولت محسوب می شود، زیرا با این اقدام، دولت با دست خود موجب تشدید تورم در بازار مسکن خواهد شد، این در حالی است که دولت باید با وضع قوانین، سرمایه ها را به جای بخش تجارت به سمت حوزه تولید هدایت کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجلس هنوز امیدوار است که دولت در لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا، موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را بگنجاند، در غیر این صورت نمایندگان در زمان بررسی لایحه، خود این موضوع را تصویب خواهند کرد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 37699
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا