پشت‌پرده بدهی پنج هزار میلیارد تومانی شرکت دخانیات ایران در دولت قبل

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از شرکت دخانیات ایران، محمد شیخان در همایش اعضای شورای اسلامی کار اظهار داشت: همان‌هایی که این پنج هزار میلیارد را بردند و خوردند و پول ارزش‌افزوده را از خریدار گرفتند و در شرکت خرج گروه و باند خود کردند و یک ریال به دولت ندادند، باید شناسایی شوند.

وی خطاب به اعضای این شورا اظهار داشت: چرا آن زمانی که باید فریاد می‌زدید و جلوی فساد را می‌گرفتید، خاموش بودید؟

شیخان با بیان اینکه شماها باید زبان گویای کارگران در مسیر حق و عدالت، مبارزه با فساد و ظلم باشید، افزود: بهره‌مندی رانتی مزایا برای عده‌ای خاص و طبقه خاص، یک درد مزمنی است که سالیان سال شرکت دخانیات را درگیر خودکرده است.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با تأکید بر اینکه ما با ویژه خواری مخالفیم، افزود: علاقه‌مندم اعضای شورای اسلامی کار  مسیر مبارزه با فساد و تبعیض را دنبال کنند.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت دخانیات ایران گفت: اینکه ما در چند ماه گذشته بخشی از حقوق تضییع شده کارگران را که بیش از ١٠ سال بر زمین‌مانده بود، برگرداندیم، جزو وظایف ذاتی ما بوده و این که بخشی از مطالبات شما نیز مانده متوجه هستم و با کمک شما این مطالبات را پیگیری و به نتیجه خواهیم رساند.

شیخان بر ریشه‌یابی فساد تأکید کرد و گفت: باید ریشه آنهایی را که طراح صحنه‌های فساد هستند و ذهن کارگر ما را از تولید و بازار غافل می‌کنند، شناسائی و برخورد شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با طرح این سؤال که چرا در هشت سال گذشته به‌رغم آماده بودن زیرساخت‌های تولیدی، ولی حجم تولید پایین آمد، گفت: شما دغدغه تولید دارید، بسیار ارزشمند است اما اگر گلوگاه‌ها را نگویید و متوجه نباشید که کجای کار زمین‌مانده، ناخواسته با جریان فساد همراهی کرده‌اید.

شیخان به برگزاری مناقصات شرکت دخانیات اشاره کرد و گفت: امسال حقوق کارگران ۵۷ درصد اضافه شد. از طرف دیگر مواد اولیه ۳۰۰ درصد گران شد. اما در بعضی از مناقصات مواد اولیه به نسبت سال گذشته، میلیاردها تومان ارزان‌تر خریداری کردیم.

وی با طرح این سؤال که این پول‌ها قبلاً به جیب چه کسانی می‌رفت، افزود: اینکه شما در سال ۱۴۰۱  علی‌رغم افزایش قیمت در بسیاری از شاخصه‌ها موادی بخرید که ۵۰ درصد زیر قیمت سال گذشته باشد، به چه معناست؟

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: ما در بخش فروش نظام قیمت‌گذاری را اصلاح کردیم و سهم ما هم از بازار بیشتر شد.

شیخان با بیان اینکه ما دخانیاتی دلال نمی‌خواهیم افزود: تابه‌حال فکر کردید که چرا تنباکو در پنج سال گذشته در شرکت دخانیات به اندازه یک شرکت زیرپله‌ای تولید می‌شد؟ چون آقایان خود شرکت داشتند و مانع تولید در شرکت دخانیات می‌شدند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در ادامه با اشاره به برخی از موضوعاتی که نمایندگان اعضای شورای اسلامی کار در ابتدای جلسه بیان کردند، گفت: مشکلات نیروی انسانی استان گلستان و مازندران و تبدیل وضعیت نیروها را حل می‌کنیم. همچنین طرح طبقه‌بندی مشاغل که تاکنون انجام نشده و به‌ناحق بیش از ٢٠ سال است که بر زمین‌مانده و بیش از هزار میلیارد تومان هزینه دارد را به نفع کارگران انجام خواهیم داد.

شیخان با اشاره به راه‌اندازی نشدن مجتمع دخانیات سقز بعد از ۱۵ سال وعده‌های مکرر مدیرعاملان قبلی مبنی بر اینکه  این کارخانه به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت:  یکی از مسئولین شرکت دخانیات کردستان یک روز ۱۳ مصاحبه از پنج مدیرعامل قبلی دخانیات  نزد من آورد و تأکید داشت که به‌رغم این وعده‌ها، کارخانه سقز راه‌اندازی نشد.

شیخان با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم و مطالبه مردم از این دولت برای استقرار عدالت گفت: دولت با شعار عدالت بر سرکار آمد و مطالبه واقعی مردم از دولت هم عدالت است، عدالتی که در مسیر خود باید با زور و فساد مبارزه کند، عدالتی که انحصار را می‌شکند و با مافیا مبارزه می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور آیت‌الله رئیسی با حضور خود در تمام صحنه‌ها برای اجرای عدالت، همواره با فساد مبارزه کرده‌اند و دنبال افزایش کارآمدی دولت برای خدمت بیشتر به مردم بوده‌اند و دولت سیزدهم مفتخر به خدمتگزاری بی‌منت به مردم که ولی‌نعمتان واقعی انقلاب هستند، است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 285908
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا