پرداخت وام اجاره به حدود ۱۵ هزار نفر تاکنون

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از زمان ابلاغ دستورالعمل تسهیلات کمک ودیعه مسکن در نیمه خرداد ماه ۱۴۰۱ تا امروز ۱۰ مرداد تعداد ۳۵ هزار و ۶۱۶ پرونده برای متقاضیان معرفی شده کمک ودیعه مسکن به بانک‌های مربوطه تشکیل شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر به میزان ۸۶۱۶ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن خود را دریافت کرده‌اند.


بنا به گفته مهدی صحابی ـ معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی، پس از مصوبه شورای پول و اعتبار سهمیه بانکی و استانی به همراه دستورالعمل نحوه پرداخت به نظام بانکی از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است. بر این اساس متقاضیان دریافت تسهیلات با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی و ارائه اجاره‌نامه کدرهگیری‌دار رسمی مربوط به سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام اولیه را انجام می‌دهند.

از روز ۱۲ خردادماه ثبت نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن آغاز شده است.  این وام که به منظور حمایت از مستاجران در زمان شیوع کرونا مصوب شده در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز پرداخت شد. سقف این تسهیلات در شهر تهران در سال گذشته ۷۰ میلیون تومان بود که امسال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام ودیعه مسکن برای متقاضیان شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، برای کلان‌شهرها ۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان مقرر شده است. متقاضیان برای ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن به سامانه طرح‌های حمایتی وزارت  راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۴۵۰ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که حدود ۸.۵ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارد. عدم اختصاص وام به بسیاری از مستاجران، گلایه‌های آنها را در پی داشت. به نظر می‌رسد با توجه به کمبود منابع، ‌ بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات سخت‌گیری‌هایی داشتند. آن‌طور که مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته اولویت وام ودیعه مسکن با کسانی است که قبلا این وام را دریافت نکرده‌اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 279337
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا