پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن آغاز شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمود شایان اظهار کرد‌: قرارداد پرداخت سقف تسهیلات تولید و ساخت مسکن نهضت ملی مسکن در زنجان برای پروژه‌ ۵۴۰ واحد مسکن منعقد و قسط اول آن نیز توسط بانک مسکن برای این پروژه پرداخت شد.


وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۲۰ درصدی اعلام کرد و افزود: برای این پروژه پیش‌تر به ازای هر واحد، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده بود که با افزایش سقف تسهیلات این میزان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی یادآور شد:  پروژه ۵۴۰ واحدی زنجان یکی از پروژه‌های طرح ملی مسکن بود که با اجرای نهضت ملی مسکن ذیل این طرح قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک مسکن چهارشنبه گذشته (۲۲ دیماه ) از ابلاغ آیین‌نامه قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) به شعب بانک مسکن خبر داده و با یادآوری تصویب پرداخت وام ۴۵۰ میلیون تومانی در قالب نهضت ملی مسکن برای تهران، گفته بود: این وام برای شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از جمله  مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم  و اهواز ۴۰۰ میلیون تومان است.

شایان با بیان این‌که در مراکز استان‌ها وام ۳۵۰، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است، افزود: مجموع دوران مشارکت و فروش اقساطی وام نهضت ملی مسکن حداکثر ۲۰ سال (حداکثر ۳ سال دوره مشارکت مدنی) است، ضمن این که پس از اتمام دوره مشارکت مدنی، اصل و سود دوران مشارکت مدنی قابل تقسیط به نام متقاضیان واجد شرایط خواهد بود.

وی بیان کرد: برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، ترهین محل اجرای پروژه‌ها مطابق با ضوابط ناظر بر دستورالعمل مشارکت مدنی لازم است.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه قانون جهش تولید (نهضت ملی مسکن) به شعب سراسر کشور این بانک، گفت: نرخ سود تسهیلات ۱۸ درصد تعیین شده که بخشی از سود این وام در قالب یارانه توسط دولت تامین خواهد شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 241977
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا