پاداش ۳۰۰ میلیارد تومانی « توانیر » به مشترکان کم مصرف

جهان صنعت نیوز: هادی مدقق، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر گفت: همکاری صاحبان صنایع، ادارات دولتی، کشاورزان و مردم باعث شد تا در ایام پیک مصرف تابستان امسال شاهد صرفه‌جویی سه هزار و ۸۷۴ مگاواتی باشیم.

به گفته وی از این میزان حدود یک هزار و ۸۰۰ مگاوات مربوط به همکاری صنایع و یک هزار و ۴۰۰ مگاوات مربوط به همکاری‌های بخش کشاورزی است.

مدقق افزود: اگر این همکاری و کاهش مصرف اتفاق نمی افتاد برای تامین این میزان انرژی می بایست ۴ هزار و ۶۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با هزینه‌ای بیش از ۵٫۵ میلیارد دلار انجام می شد.

براساس گزارش شرکت توانیر بیشترین همکاری در کاهش مصرف برق مربوط به بخش صنعت در ساعات اوج بار بوده است و با  صرفه‌جویی یک هزار و ۸۰۰ مگاواتی در بخش صنعت این شرکت توانسته است ۱٫۵ درصد انرژی تحویلی به صنایع را افزایش دهد.

مدقق در مورد پاداش ۳۰۰ میلیارد تومانی صنعت برق به مشترکان همکار در برنامه‌های مدیریت مصرف، گفت: در ایام پیک مصرف تابستان، صنایع با تغییر شیفت‌های کاری خود به ساعات کم باری همکاری موثری برای تامین برق پایدار نقاط مختلف کشور دارند و به ازای این همکاری نیز پاداش و تخفیف دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین کشاورزانی که پمپ آب خود را در چهار ساعت پیک روزانه مصرف خاموش کرده اند، در دیگر ساعات روز برق مجانی تحویل خواهند گرفت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 45912
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا