وزیر صنعت: هیچ مجوزی برای تولید بیت‌کوین صادر نشده

جهان صنعت نیوز|  وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص انحراف فعالیت برخی واحدهای صنعتی از مجوزهای مربوطه به سمت تولید بیت کوین، تصریح کرد:‌ وزارت صنعت مجوزی برای این موضوع صادر نکرده و اگر فعالیتی انجام می شود، اقدام خودسرانه افراد است.


به گفته وی، دولت با تشکیل کمیسیونی در این زمینه در حال بررسی موضوع است تا ضوابط لازم و سازو کارهای مربوط به آن را فراهم کند، اما تاکنون هیچ مجوزی برای تولید آن صادر نشده است.

مشکل نقدینگی خودروسازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره اینکه با وجود مطالبات ۲۲ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان و کمبود نقدینگی، تداوم تولید خودرو چگونه امکانپذیر است، نیز گفت: کمبود نقدینگی از مشکلات جدی صنایع قطعه سازی و خودروسازی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: لازمه عمل خودروسازان به تعهداتشان افزایش تولید است که با تامین نقدینگی میسر می شود.

چهاردهم بهمن پارسال «فرشاد مقیمی»، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا خبر داد.

رحمانی، به تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ اشاره کرد و افزود: با خروج فرانسوی ها از کشورمان با اعمال تحریم ها، متخصصان داخلی موفق شدند این خودرو را تا حد زیادی ساخت داخل کنند، اکنون توانمندی ساخت این خودرو فراهم شده و خط تولید آن نیز راه اندازی خواهد شد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 33254
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا