وزیر راه‌وشهرسازی: هیچ پولی در صندوق ملی مسکن وجود ندارد

به گزارش جهان صنعت نیوز: رستم قاسمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان شهریورماه ١٠٠ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل می‌شود، گفت: در پروژه مسکن نهضت ملی مسکن تعدادی از واحدها پیشرفت فیزیکی ٩٨ تا ٩٩ درصد دارند و بسیاری از واحدها تنها منتظر انشعابات هستند و از شهریورماه هر ماه افتتاح و تحویل مسکن نهضت ملی خواهیم داشت.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود این واحدها همان واحد‌های نهضت ملی مسکن دولت قبل هستند که قرار است تحویل متقاضیان شوند، گفت: طبق گزارش رسمی دیوان که در سایت این نهاد هم بارگذاری شده، میزان پیشرفت نهضت ملی مسکن در دولت قبل حدود ۸/۸ درصد بوده و همان پروژه را در دولت سیزدهم ادامه دادیم و امروز به مرحله تحویل رسیده است.

قاسمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه میزان منابع صندوق ملی مسکن در حال حاضر چقدر است، گفت: فعلا هیچ پولی وارد این صندوق نشده‌ است اما به زودی منابع جدید تزریق خواهد شد و پولی در این صندوق نداریم. او درباره محل تامین منابع اظهار داشت: ٣٠ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال برای صندوق ملی مسکن دیده شده که باید ارایه شود و همچنین ۵٠ هزار میلیارد تومان هم خط اعتباری مسکن مهر یعنی برگشت اقساط است که وارد صندوق می‌شود. همچنین تمام مالیات حوزه مسکن باید وارد صندوق ملی مسکن شوند. وزیر راه‌وشهرسازی همچنین درباره دستورالعمل فروش بلیت‌های اربعین گفت: اگر ایرلاینی بلیت‌های اربعین را قبلا به چارترکنندگان فروخته باشد نیز تخلف کرده است. او تاکید کرد که ممنوعیت فروش چارتری بلیت‌های اربعین ابلاغ شده است و نرخ‌گذاری نیز به زودی انجام و اعلام می‌شود.

قاسمی گفت: به ایرلاین‌هایی که به فروش ارزی به اتباع غیرایرانی ادامه می‌دهند تذکر دادیم و وقتی رعایت نشد به تعزیرات معرفی شدند و با آنها برخورد می‌شود. وزیر راه در عین حال اعلام‌کرد که فروش ارزی بلیت خارج از کشور آزاد است و در دفاتر فروش خارج از کشور امکان فروش ارزی وجود دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 278836
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا