واکنش قیمت دلار به پایان مذاکرات وین

به گزارش جهان صنعت نیوز:  قیمت دلار در انتهای معاملات نقدی روز پنجشنبه هفته گذشته ۳۳۰ تومان افت کرد و به کانال ۲۹ هزار تومان عقب نشینی کرد. این اسکناس آمریکایی روز پنجشنبه در محدوده ۲۹‌هزار و ۹۲۰ تومان قرار گرفت.


همزمان با کاهش قیمت دلار در بازار ارز  ایران، دلار در بازار ترکیه و افغانستان بر مدار صعود قرار گرفت که می تواند زمینه های خروج ارز ایران به کشور های همسایه را فراهم کند.  

سیگنال برجام به قیمت دلار 

دور هفتم مذاکرات وین روز گذشته در حالی به پایان رسید که طرف های مذاکره کننده از این نشست ابراز رضایت کردند. احتمالاً دور بعدی قبل از پایان سال جاری میلادی در ۶ دی آغاز به کار خواهد کرد.

برداشت برخی از معامله گران از پایان دور هفتم مذاکرات هسته ای این بود که احیای برجام نزدیک و در دسترس نیست. این دسته از معامله گران بیشتر به صحبت های برخی مقام های آمریکایی و اروپایی تکیه داشتند.  

عده دیگری از معامله گران، دستیابی ایران و طرف های غربی را به عنوان موفقیت جدیدی برای رفع تحریم ها در نظر گرفتند. گروه یاد شده انتظار دارند که در روز جاری دلار به زیر کانال ۳۰ هزار تومانی بازگردد.

اما  معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز ۲۷ آذر ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟  

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار  بر روی ۳۰ هزار و  ۲۴۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت چهارشنبه شب ۷۰ تومان  رشد کرده بود. چهارشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۳۰هزار و  ۱۷۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه ۲۷  آذر  ۱۴۰۰ بر مدار  رشد قرار می گیرد.  

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته  ۸ هزار و ۲۰۰  تومان اعلام شد. این قیمت نسبت به معاملات نقدی روز پنجشنبه ۶۰ تومان پایین تر بود. قیمت طلایی درهم شب گذشته بر روی ۸ هزارو ۲۵۰  تومان قرار گرفت بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم نزولی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی ۳۰ هزار و ۲۳۰ قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  چهارشنبه شب ۱۶۰ تومان گران تر بود. این بدین معناست که معامله گران فردایی بازار ارز امروز شنبه را صعودی پیش بینی کرده اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 235961
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا