وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی مشروط شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:   آنطور که از شواهد و قرائن برمی‌آید مسئولان سازمان برنامه و بودجه، پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون  تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد را منوط به تجمیع اعتبارات در صندوق ملی مسکن کرده‌اند.


صندوق ملی مسکن بعد از تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن در مردادماه سال گذشته ایجاد شده که قرار بود منابع آن از راه‌هایی همچون مالیات‌های حوزه مسکن و ساختمان تامین شود. چند روز قبل رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که منابع خوبی به صندوق ملی مسکن تزریق شده است. اما ظاهرا به دلیل عدم توفیق در اجرای مالیات خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس رقم قابل توجهی در این صندوق وجود ندارد.

آخرین پیگیری‌ها از پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی که آبان ماه سال گذشته با حضور رییس‌جمهور در شورای عالی مسکن به تصویب رسیده حاکی از آن است که پرداخت این وام منوط به تجمیع اعتبارات در صندوق ملی مسکن شده که فعلا موجودی آن کافی نیست. گفته می‌شود ممکن است تا حدود ۴۵ روز دیگر مقداری اعتبار به این صندوق تزریق و پرداخت وام مسکن روستایی آغاز شود.

این در حالی است که ۲۴ خردادماه، رییس بنیاد مسکن از دستور رییس‌جمهور برای پرداخت وام مسکن روستایی و موافقت سازمان برنامه با این دستور خبر داده بود؛ قولی که هنوز محقق نشده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 272910
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا