وام مسکن چند؟

به گزارش جهان صنعت نیوز:  هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.


 بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۴۳ هزار و ۶۰۰، ۱۳۹ هزار و ۷۰۰ و ۱۴۰ هزار و ۴۰۰  تومان قیمت دارند.   هر برگ  اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور ماه سال گذشته با قیمت ۱۴۵ هزار و ۲۰۰، ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ و ۱۴۰ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. همچنین این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۴۱ هزار و ۳۰۰، در آبان ماه ۱۴۲ هزار و ۶۰۰ و در آذرماه نیز۱۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارند.

 اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت های ۱۳۵ هزار و ۳۰۰ و ۱۴۱ هزار و ۳۰۰  تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۳۳ هزار و ۹۰۰تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۳۳ هزار و ۹۰۰  تومانی ۵۳ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۱ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۴ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۰۷ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۱ میلیون و ۴۲۴ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۲۸ میلیون و ۵۴۴هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۲ میلیون و ۸۴۸  و متاهل‌ها نیز باید ۸۵ میلیون و ۶۹۶هزار تومان پرداخت کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 271732
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا