واریز ۵۰۰۰ میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمود شایان با یادآوری این مطلب که سهم بانک مسکن برای تخصیص تسهیلات به بخش مسکن بر اساس تصمیم و تخصیص دولت ۶۳ هزار میلیاردتومان است که با پرداخت این تسهیلات ۲۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد، گفت: تاکنون ۱۶۸ هزار نفر سهم الشرکه خود را برای احداث طرح اقدام ملی مسکن واریز کرده و تسهیلات را نیز دریافت کردند.

وی افزود: تاکنون ۱۶۸ هزار نفر آورده اولیه خود را برای آغاز به کار و تکمیل واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده‌اند که این میزان معادل ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان برآورد شده است. همچنین از این میزان آورده متقاضیان بیش از ۵ هزار میلیاردتومان به پروژه‌ها تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: از محل تسهیلات بانکی نیز تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیاردتومان از طریق شعب بانک مسکن برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: با تکلیفی که دولت در اجرای نهضت ملی مسکن بر دوش بانک مسکن نهاده است بانک تمامی تلاش خود را برای کمک به احداث و تکمیل واحدها با پرداخت تسهیلات انجام خواهد داد.

وی با اعلام این‌که بانک مسکن آمادگی دارد تا به عنوان بانک عامل چنانچه سایر بانک‌ها مشکلاتی از نظر توسعه شعب و ارایه اعطای تسهیلات داشته باشند به عنوان عاملیت کار آنها را نیز انجام بدهد، اضافه کرد: چنانچه منابع در اختیار بانک مسکن قرار برگیرد با توجه به تخصص و توانمندی شعب بانک مسکن این آمادگی برای بانک وجود دارد.  

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 233256
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا