واردات ماشین‌آلات نو و دست دوم معدنی در دستور کار

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمدنبی یوسفیان رئیس کمیته مصالح ساختمانی خانه معدن امروز در نشست خبری اظهار کرد: دیپلماسی معدنی در وزارت صمت در حال رواج است که امیدواریم این روند ادامه یابد.


وی افزود: همچنین در بخش ماشین آلات نیز مصوبه‌ای برای واردات ماشین آلات معدنی نو و دست دوم گرفته ایم و واردات در این بخش انجام خواهد شد. البته ماشین آلات رده پایین و خرد را از تولید داخل تأمین می‌کنیم.

رئیس کمیته مصالح ساختمانی خانه معدن با اشاره به صادرات شن و ماسه و مصالح ساختمانی، گفت: تاکنون موفق به صادرات مصالح ساختمانی نشده ایم زیرا هر کشوری حداقل‌هایی را برای تولید داخل دارد. در بخش مربوط به سیمان نیز صادرات سیمان خاصی نداریم زیرا اغلب کشورها تعرفه‌های سنگین گذاشته اند اما صادرات کلینکر انجام می‌شود. نکته این است که کارخانه‌های سیمان نزدیک به دریا صادرات بهتری می‌توانند انجام دهند.

وی با بیان اینکه شن و ماسه ایران کیفیت بسیار مطلوبی دارد، افزود: در بخش تولید شن و ماسه کارهای مهندسی خاصی نداشتیم و فعالیت در این بخش بیشتر سنتی بود منتهی از ۲۰ سال پیش که تقاضا برای خرید شن و ماسه باکیفیت افزایش یافت، تولید محصول با کیفیت بهتر در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون کشور از نظر شن و ماسه غنی است.

یوسفیان در مورد میزان تولید هم گفت: ظرفیت تولید شن و ماسه در ایران بین ۵۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تن در سال است. اما حداکثر تولیدی که داشتیم بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تن بوده است. البته تولید شن و ماسه فقط مربوط به وزارت صمت نمی‌شود بلکه بخشی از تولید از جمله در حوزه بین شهری مربوط به وزارت راه و شهرسازی می‌شود.

وی اظهار کرد: از حدود ۶ هزار معدن فعال در کشور، ۲۲۰۰ معدن مربوط به شن و ماسه است.

گفتنی است، دومین همایش و نمایشگاه صنعت معدنکاری ایران ۹ تا ۱۱ خرداد ماه در محل هتل بین المللی المپیک تهران برگزار می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 264699
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا