«هک گسترده» حسابهای بانکی تکذیب شد

جهان صنعت نیوز: از روز قبل خبری در شبکه های مجازی مطرح شده است با این مضمون که هک گسترده در حساب‌های بانکی آغاز شده است”؛ این موضوع ابتدا با استناد به توییت یک خبرنگار موسیقی مطرح و در ادامه توییت رضا رشید پور مجری تلویزیون نیز به آن اضافه شد.


محتوای توییت‌های مذکور بیانگر خالی شدن حساب بانکی‌شان توسط هکر است؛ همین موضوع باعث شده تا نگرانی ایجاد شود که هک گسترده حساب‌های بانکی در سکوت مسئولان مربوطه درحال انجام است.

صحت و سقم این موضوع را از نظام بانکی و پلیس فتا پیگیری کرد؛ نکته جالب اینجا بود که هم مسئولان نظام بانکی و هم مسئولان پلیس فتا اعلام کردند آمار شکایت مردم از هک حساب های بانکی‌شان به پلیس فتا طی امروز و دیروز نسبت به هفته های قبل تغییری نداشته است.

سرهنگ تورج کاظمی درباره خبر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر حمله گسترده به حسابهای بانکی شهروندان و برداشت یک تا سه میلیون تومانی از این حسابها، اظهار کرد: بنده این موضوع را تأیید نمی‌کنم و در تهران چنین اتفاقی روی نداده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: تاکنون مراجعات به پلیس فتا در این زمینه (برداشت غیرمجاز از حساب) تفاوتی نسبت به روزهای گذشته نداشته است. بنابراین، از نظر پلیس فتای تهران بزرگ این موضوع عنوان‌شده صحت ندارد.

مدیران نظام بانکی نیز رسماً اعلام کردند که این خبر صحت ندارد و حساب‌های بانکی به صورت گسترده و یکباره هک نشده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 60037
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا