همه دستگاه‌ها مشمول قانون واگذاری اراضی مازاد خود به نهضت مسکنند

.به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از صدا و سیما، تقی رضایی روز گذشته در برنامه میز اقتصاد سیما اظهار کرد: برنامه ابلاغی به وزارت راه و شهرسازی ۴ میلیون واحد مسکونی است که ۳ هزار و ۲۰۰ واحد در شهرها و مابقی روستاست. از این تعداد ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در ۲۲ هزار هکتار اراضی مستعد نهضت مسکن جا دادیم، ۳۵ هزار هکتار اراضی آماده الحاق محدود شهرهاست که یک میلیون و ۳۰۰ واحد پوشش می‌دهد.


وی افزود: بنا بر قانون جهش تولید که به تصویب مجلس رسید، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، دستگاه‌های دولتی که زمین مازاد داخل محدوده دارند، استفاده می‌کنیم.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: اطلاعات اراضی دستگاه‌های دولتی را نداریم و آمار باید از طریق سیستم کاداستر ثبت و اسناد یا سامانه سادا وزارت اقتصاد داده شود. اما تاکنون بالغ بر ۶ هزار هکتار زمین شناسایی شده که ۸۰۹ هکتار بنام وزارت راه و شهرسازی انتقال انجام شده است.

رضایی یادآور شد: موضوع مسکن مشکل وزارت راه نیست، مشکل کشور است و همه دستگاه‌ها باید همراهی کنند. بدین منظور قرار شد مسئول کاداستر اطلاعات زمین دستگاه‌های دولتی در اختیار دارد، در بحث شناسایی به ما کمک کند. همچنین دستگاه‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بنا بود دانشگاه‌ها از داخل شهر به اطراف منتقل شوند، تهران از دانشگاه تخلیه شود، تنها ستاد و دفاتر مرکزی در شهرها بماند.

رضایی درباره اینکه آیا صحت دارد که در چند استان دستور اکید وجود دارد که اراضی مازاد توجه نشود؟ گفت: مسئولان دولتی اگر نامه‌ای می‌زنند، فراتر از قانون جهش تولید نیست. قانون گذار گفته و این موضوع باید انجام شود.

وی تأکید کرد: تقاضا داریم که اراضی مازاد سند بنام سند مسکن زده شود. اگر در مجموعه‌ای طرحی است که ضرورت آن بالاتر از نهضت مسکن است، مقامات باید تشخیص دهند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: ۲ هفته گذشته با نیروی زمینی ارتش تفاهم‌نامه‌ای بالغ بر ۴ هزار هکتار زمین امضا شد که بر اساس آن ۲ هزار هکتار زمین برای مسکن نیروهای مسلح و مابقی مردم عادی تأمین شود. نیروهای مسلح در نقاط خوب پادگان دارند که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد. هم اکنون به دلیل آنکه اراضی کاربری نظامی دارند، موضوع در حال بررسی است تا برای ساخت و ساز از آن استفاده کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 290667
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا