هزینه وام مسکن کمی آرام گرفت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال جاری به ترتیب ۱۴۴ هزار و ۵۰۰، ۱۵۱ هزار و ۹۰۰ و ۱۳۷ هزار و ۸۰۰ هزار  قیمت دارد.  هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۳۴ هزار و ۵۰۰، مردادماه با قیمت ۱۳۵ هزار و ۱۰۰ و شهریورماه با قیمت ۱۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان  داد و ستد می‌شود.


 همچنین هر کدام از اوراق مهر و آبان و آذرماه سال جاری نیز ۱۳۴ هزار و ۸۰۰، ۱۳۴ هزار و ۶۰۰ و ۱۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی و بهمن نیز به ترتیب ۱۳۶ هزار و ۶۰۰ و ۱۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در بهمن ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛  لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده که تا پایان اسفندماه ادامه دارد، تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۳۳ هزار و ۲۰۰ تومانی، ۲۶ میلیون و ۶۴۰هزار تومان می شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ ۱۰ میلیون و ۶۵۶  هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۳۷ میلیون و ۲۹۶هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛  البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۵۳ میلیون و ۲۸۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۰ میلیون و ۶۵۶ هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۶۳ میلیون و ۹۳۶ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجردها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰  برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۱ میلیون و ۳۱۲هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۴۲ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت ۷ میلیون و ۹۹۲ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۱۵ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 249954
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا