هزینه ساخت هر متر مسکن نهضت ملی ۶ میلیون تومان شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  اکبر نیکزاد در نشست خبری با اشاره به این‌که در مسکن مهر کارگزار وزارت راه و شهرسازی بوده‌ایم، اظهار کرد: در زمان حاضر حدود ۸۰۰۰ واحد دارای مشکلات حقوقی با تعاونی‌ها و پیمانکار هستند. همچنین یکی از مشکلات این واحدها آب، برق و گاز است.


وی با اعلام این‌که ۶۰ هزار مسکن در قالب نهضت ملی مسکن تعریف پروژه شده است،‌ افزود: حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است.

وی درباره هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: بسته به طبقات پروژه‌ها هزینه ساخت هر مترمربع بین ۴.۵ تا ۶ میلیون تومان خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن اضافه کرد: در یک شهری که زمین داریم، در آب و برق و گاز مشکلی نداریم،‌ در افزایش محدوده شهر و روستا هم محدودیتی نداریم، لزومی برای آپارتمان سازی نیست. باید قطعه ۵۰۰ متری به مردم واگذار شود،‌این برای جاهایی است که مشکل زمین نداریم.

وی با انتقاد دوباره از عملکرد سازمان برنامه و بودجه،‌اظهار کرد: واقعیت آن است که آقای میرکاظمی، تخصصی در بودجه‌ریزی ندارد. اگر پروژه‌ها به دلیل عدم تزریق اعتبار متوقف شود، کشور دچار رکود می شود. شاید سازمان برنامه و بودجه بگوید از ۲۵ آبان‌ماه تا امروز وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی و یارانه‌ آنرا نداده ایم پس برنده‌ایم. این درست نیست.

وی ادامه داد: اگر توجه به روستاها کم شود و عمران و آبادانی روستایی مورد بی توجه قرار گیرد،‌روستاها خالی می‌شود و در بحث تولید کشور به مشکل می‌خورد. یارانه ۱۳ درصدی که قرار است به روستاییان می‌دهیم در مقابل یارانه‌ای که از آنها بابت تولیدات می‌گیرد ناچیز است. به مسئولان می‌گوییم روستاها برای کشور است و مال بنیاد مسکن نیست. 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 255229
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا