هزار میلیارد ریال طرح گازرسانی در کهگیلویه وبویراحمد در حال اجراست

جهان صنعت نیوز: رحمان خادم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ظرف سه سال گذشته ۲۵۶ روستای این استان گازرسانی شده است.

وی مجموع کل روستاهای گازرسانی شده در کهگیلویه و بویراحمد را ۷۷۳ روستا با جمعیتی افزون بر ۷۱ هزار و ۶۸۴ نفر ذکر کرد و گفت: ۵۷۰ مورد از این تعداد بالای ۲۰ خانوار بوده اند.

وی مجموع کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این استان را ینز ۸۵۰ مورد عنوان کرد و افزود: ۶۶۳ روستا از این تعداد با جمعیتی حدود ۴۶ هزار و ۶۵۴ نفر در شهرستان بویراحمد است.

خادم تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده کهگیلویه وبویراحمد تا سال ۱۴۰۰ به عنوان استان سبز معرفی خواهد شد و تمامی روستاهای ان از نعمت گاز برخوردار می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: برای سال جاری نیز ۳۲۵ روستا در برنامه کاری برای اجرای گازرسانی و علمک گذاری قرار دارند.

خادم همچنین در زمینه شفاف سازی، ساماندهی نیروی انسانی و مبارزه با فساد در ابعاد مختلف گفت: شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد در این راستا از رتبه ۲۷ کشور به رتبه چهارم ارتقا یافته است.

وی با اشاره به طرح گاز رسانی به دهستان زیلایی شهرستان بویراحمد نیز گفت: مطالعات این طرح برای شروع عملیات اجرایی ان به اتمام رسیده و مجوزهای لازم نیز از شرکت ملی گاز ایران گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح پیش بینی و تخصیص یافته است، ادامه داد: امکان گازرسانی به روستاهای واجد شرایط در این منطقه محروم در استان کهگیلویه وبویراحمد وجود نداشت.

 وی عنوان کرد: با پیگیری های مستمر و همکاری شرکت ملی گاز ایران و تعامل مثبت شرکت گاز چهارمحال و بختیاری امکان طرح گازرسانی از این استان به منطقه محروم زیلایی فراهم شد.

وی طول مسیر شبکه گازرسانی از استان چهارمحال و بختیاری به مرز استان کهگیلویه وبویراحمد برای اجرای این طرح را افزون بر ۲۵۰ کیلومتر عنوان کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 69549
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا