نهاده‌های طیور در سامانه بازارگاه بارگذاری شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: «حبیب اسدالله نژاد» امروز (دوشنبه) درباره وضعیت تامین نهاده های مرغ گوشتی افزود: اکنون تولیدکنندگان می‌توانند نهاده ذرت و کنجاله سویا مورد نیاز خود را از سامانه بازارگاه خریداری و تحویل بگیرند، البته در بارگیری کالاها تاخیری وجود دارد که امیدواریم این روند سرعت یابد.


این مقام صنفی با تاکید بر اینکه مرغ مورد نیاز کشور تامین است، خاطرنشان‌کرد: هیچ  مشکل و کمبودی در تامین گوشت مرغ وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده زیر قیمت مصوب است، تصریح‌کرد: امروز به‌طور میانگین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف کنندگان ۳۱ هزار تومان است.

اسدالله نژاد گفت: اکنون قیمت گوشت مرغ با نرخ های مصوب دولتی باید عرضه شود و هر گونه گرانفروشی در واحدهای عرضه به معنای تخلف است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از واحدهای نظارتی خواست تا علاوه بر نظارت بر واحدهای تولیدی، فرایند عرضه از کشتارگاه ها تا رسیدن محصول به دست مصرف کننده مورد کنترل جدی قرار گیرد تا برخی سودجویان و متخلفان از وضعیت بازار سوء استفاده نکنند.

بررسی میدانی در روز جاری نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در مراکز عمده فروشی و میادین میوه تره  ۲۹ تا ۳۱ هزار تومان است، اما در سطح بازار و خرده فروشی‌ها قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ از ۳۱ تا ۳۷ هزار تومان به فروش می رسد.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سالیانه حدود ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید و عرضه می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 260522
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا