نقش سفرا در رفع مشکلات فعالان اقتصادی

جهان صنعت نیوز| عزیز اکبریان صبح امروز دوشنبه، ۱۰ تیرماه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در اجلاس سران مرکز همایش های بین المللی جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: در حال حاضر در مجلس و دولت هنوز این احساس ایجاد نشده که در جنگ اقتصادی هستیم چراکه اگر قبول داشتیم به اینجانمی‌رسیدیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود:در شرایطی که بانک جهانی اعلام می‌کند رشد صنعت ۶٫۵- است اما در داخل صحبت‌هایی از شکوفایی می‌شود این عملکرد نشاندهنده این است که همه در حال شعار دادن هستند در نتیجه نمی توانیم تحولی در این شرایط ایجاد کنیم.

وی با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع طی یک سال گذشته، اظهار کرد: اگر دیر بجنبیم و مشکل تامین مواد اولیه ادامه داشته باشد، پایان امسال بسیاری از بنگاه‌های تولیدی باید تعطیل شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی هزینه‌های تولید، خاطرنشان کرد: هزینه مبادلات ارزی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با انتقاد از صدور برخی بخشنامه‌های بانک مرکزی گفت: آیا تولیدکنندگان از این بخشنامه‌ها سر در می‌آورند که دولت قرار است چه کاری برای صادرات انجام دهد؟ ما که چیزی نفهمیدیم.

اکبریان با اشاره به کاهش سهم صنعت از تسهیلات بانکی گفت: براساس قانون باید ۴۰ درصد تسهیلات بانکی به تولید در صنعت اختصاص پیدا کند ان در حالی است با درنظر گرفتن استمهال‌ها، حتی ۱۰ درصد هم تامین تسهیلات برای بخش صنعت صورت نگرفته است.

به گفته وی بی‌ثباتی نرخ ارز باعث کمبود عرضه کالا در کشور و افزایش قیمت‌ها خواهد بود و درنتیجه کاهش صادرات نیز اتفاق می‌افتد.

اکبریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور طی ۱۰ سال گذشته به طور متوسط ۲٫۲ درصد و رشد نقدینگی نیز ۲۶ درصد بوده است افزود: امروز مسئولیت بزرگ سفرا، رفع مشکلات اقتصادی فعالان اقتصاد کشور است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین بر لزوم جلوگیری از فعالیت جزیره‌ای تیم اقتصادی دولت تاکید کرد و گفت: ترامپ فعلا رئیس‌جمهور آمریکا است و ما هم باید دنبال یک برنامه پنج‌ساله در رابطه با تحریم‌ها باشیم و دنبال معجزه مذاکره نباشیم.

اقتصاد کلان
شناسه : 31324
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا