نرخ فروش دلار و سکه در اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بانک مرکزی به صورت ماهانه تغییرات متوسط قیمت فروش هر دلار آمریکا، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم در شهر تهران را اعلام می‌کند که دومین آمار در سال ۱۴۰۱ نیز اعلام کرده است.


آنطور که در گزارش بانک مرکزی آمده است، در اردیبهشت‌ماه امسال متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد شهر تهران ۱۳ میلیون و ۱۵۳ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴.۱ و ۳۴.۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین، حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه مذکور به‌ترتیب ۱۲ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۷۶۶ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت سکه طرح جدید در اردیبهشت چند؟

علاوه بر این، در دومین ماه سال ۱۴۰۱ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد شهر تهران ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵.۷ و ۳۶.۸ درصد با افزایش مواجه شده است.

البته، حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه یادشده به‌ترتیب ۱۳ میلیون و ۱۳ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

بنابراین، در دو ماهه اول امسال، متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد شهر تهران ۱۲ میلیون و ۹۰۲ هزار تومان و طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۷.۱ و ۲۸.۳ درصد افزایش یافته است.

کف و سقف دلار در اردیبهشت امسال

در ادامه گزارش بانک مرکزی، آمده است که در اردیبهشت ماه امسال متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران ۲۷ هزار و ۲۳۱ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به‌ترتیب ۲.۷ و ۲۰.۸ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، حداقل و حداکثر نرخ فروش یک دلار آمریکا در ماه مذکور به‌ترتیب ۲۶ هزار و ۵۰۱ هزار تومان و ۲۸ هزار و ۶۸ تومان اعلام شد.

بنابراین، در دو ماهه اول امسال متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران به ترتیب ۲۶ هزار و ۸۸۶ تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴.۵ درصد افزایش یافت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 271090
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا