مهمانداران قطار، امدادگر اورژانس می‌شوند

جهان صنعت نیوز:  براساس طرح اورژانس ریلی قرار است با برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه برای مهمانداران قطارهای مسافری و ماموران سیر و حرکت از این پس مسافران قطار در زمان مسافرت با این وسیله نقلیه از امکان دسترسی فوری به خدمات کمک های اولیه بهره مند می شوند.

«سعید رسولی» مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در این باره گفت: راه آهن یک امکان و ظرفیت ملی است و باید به خوبی از آن برای خدمات رسانی به مردم بهره ببریم و برای تحقق این رویکرد، طرح اورژانس ریلی در کشور باید توسط راه آهن عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه در حوادث غیرمترقبه گذشته نیز راه آهن جمهوری اسلامی تلاش خود را برای ارائه خدمات مورد نیاز مردم آسیب دیده انجام داده است افزود:  از معاونین شرکت راه آهن خواسته شده تا دهه مبارک فجر نسبت به بازسازی ۵ تا ۱۲ واگن مسافری برای بهره برداری در اورژانس ریلی اقدام کنند و در فاز بعدی راه اندازی واگن بیمارستانی برای خدمت رسانی به بیماران در مناطق محروم کشور در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در این باره گفت: راه اندازی اورژانس ریلی در شبکه ریلی کشور، فرصت مناسبی برای امدادرسانی به مردم در مواقع ضروری است.

پیرحسین کولیوند با بیان اینکه در برخی نقاط صعب العبور و یا در شب، امکان خدمت رسانی توسط اورژانس هوایی وجود ندارد، افزود: راه اندازی اورژانس ریلی، موجب نجات و حمل مصدومان و بیماران در تمام ساعات شبانه روز در نقاط مختلف کشور می شود.

وی از آمادگی این سازمان به تجهیز واگن‌های مسافری به وسایل و امکانات اولیه امداد رسانی و ارائه خدمات پزشکی تحت عنوان اورژانس ریلی و نیز آموزش امدادی و کمکهای اولیه به مهمانداران قطار شد و گفت: اورژانس کشور برای تجهیز واگن‌های مسافری به امکانات کمک های اولیه آمادگی کامل دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 45963
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا