منازل زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی بهتر از قبل ساخته می‌شود

جهان صنعت نیوز: اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در بازدید از روستای زلزله‌زده تیرشان شهرستان سراب در جمع مردم این روستا گفت: از طرف هیئت دولت و رهبری سلام مخصوص برای شما دارم.


جهانگیری افزود: کشور ما در منطقه ای واقع شده که همواره سیل زلزله و بلایای طبیعی آن را تهدید می‌کند که نمونه آن زلزله کرمانشاه است که در سالگرد آن واقع شده ایم و در آن به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب وارد شد.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: سیل اوائل سال جاری در جنوب کشور نیز برای ما آشکار ساخت که ملت ایران متحد و یکپارچه است و اگر زمانی در هر نقطه این کشور حادثه ای اتفاق بیفتد، مردم با حفظ صمیمیت و اتحاد به داد هموطنان خود می‌رسند که چنین موضوعی در هیچ جای جهان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه زلزله آذربایجان شرقی خسارت کمتری داشته، ولی از تمام نقاط کشور همدردی، انسجام و انتظام ملت با زلزله زدگان نشان داده شد.

جهانگیری با اشاره به توانمندی کشور گفت: به رغم محدودیت‌ها کشور ما از توانمندی ها بالایی برخوردار است و می‌تواند تجربه موفق خود را به سایر کشورهای دنیا انتقال دهد.

وی با اشاره به زلزله بامداد روز جمعه گذشته آذربایجان شرقی افزود: پس از یک روز از وقوع زلزله هیئت دولت با تشکیل جلسه، اعتبارات دولتی را به زلزله‌زدگان اختصاص داد در حالی که برخی فکر می‌کنند دولت به علت مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های مالی موضوع نتواند به زلزله زدگان کمک کند.

وی اظهار داشت: دولت ۱۱۱ میلیارد تومان بودجه دولتی و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طولانی مدت و کوتاه مدت برای ساماندهی و تعمیر منازل مسکونی آسیب دیده از زلزله زدگان اختصاص داد.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت قادر است با همدلی و هماهنگی مردم در بروز چنین حوادثی به داد حادثه‌دیدگان برسد.

وی خاطرنشان کرد: در موقع حوادث مردم و مسئولان اگر اختلاف نظری هم داشته باشند، آنها را کنار گذاشته و به داد هم می رسند؛ مردم مطمئن باشند که دولت به فکر آنان و مشکلات شان است.

جهانگیری گفت: مردم نگران وسایل زیر آوار مانده خود نباشند، چرا که دولت وام معیشتی ارزان قیمت برای تامین آنها پرداخت می‌کند.

جهانگیری با حضور در جمع مردم زلزله‌زده روستای تیرشاب شهرستان سراب با زلزله زدگان ابراز همدردی کرد و برای رسیدگی به مشکلات آنها قول مساعد داد.

در زمین لرزه ۵ و ۹ ریشتری بامداد روز جمعه ۱۷ آبان در شهر ترک میانه ۵ نفر کشته و حدود ۶۰۰ نفر مصدوم شدند.

این حادثه به حدود ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستانهای میانه و سراب خسارت وارد کرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 61453
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا