مدیریت رانتی در صنعت خودروسازی کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مجتبی یوسفی  با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما از آن غافل هستیم کیفیت محصولات تولیدی در داخل کشور به ویژه در بحث صنعت خودروسازی است.

وی افزود: خودروسازان داخل کشور روی کاغذ خصوصی شده‌اند و با توجه به انحصار به وجود آمده در این حوزه، شاهد هستیم که روز به روز خودروهایی بی کیفیت و گران به مردم تحویل داده می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هزینه سوء مدیریت در شرکت‌های خودروساز داخلی را مردم با جان و مال خود پرداخت می‌کنند و این مساله اصلا قابل پذیرش نیست و باید اصلاح شود.

یوسفی عنوان کرد: روش مدیریت “تو در تو” در صنعت خودروسازی کشور به این معنا که برخی از شرکت‌های قطعه‌ساز، سهامدار شرکت‌های خودروساز هستند اصلا صحیح نیست و به معنای مدیریت رانتی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که مدیریت رانتی را در صنعت خودروسازی شاهد هستیم، بهره‌وری و ایجاد اشتغال را نخواهیم داشت. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله کیفیت و قیمت خودروهای ساخت داخل به جدیت در مجلس پیگیری خواهد شد، گفت: صحبت‌هایی که در خصوص آزادسازی قیمت خودرو در کشور مطرح می‌شود به معنای چراغ سبز نشان دادن برای بالابردن قیمت‌ها است و مجلس با این مساله مخالف است.

یوسفی در خصوص واردات خودرو عنوان کرد: واردات خودرو به شرط حفظ کارکرد کارگران در صنعت خودروسازی داخل و همچنین صادرات بخشی از محصولات خودرویی داخل، می‌تواند به شکسته شدن بازار انحصاری خودرو کمک کند.

وی در پایان یادآور شد: اگر این اتفاق رخ ندهد، شاهد یک بازار رانتی خواهیم بود که روز به روز خودروهای بی‌کیفیت و با قیمت بالا در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 227458
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا