مدیرعامل پیشین فولاد مبارکه که تخلفات مربوط به دوره او است، در ابتدای دولت سیزدهم برکنار شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: “سیدرضا فاطمی امین” امروز در نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت بررسی تخلفات در شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: گزارشی که در این زمینه به صحن علنی مجلس ارائه شده هشت صفحه، اما گزارش غیر رسمی ۳۰۰ صفحه‌ای بوده است.

وی بیان داشت: تخلفاتی در شرکت فولاد مبارکه اتفاق افتاده اما وزارت صنعت مرجع قضاوت نیست و تخلفات به قوه قضاییه ارسال شده است. طبق بررسی‌های کارشناسانه ما، بخش قابل توجهی از موارد مطرح شده تخلف نیست، اما ما مرجعی نیستیم که اظهار نظر کنیم. ششم مهرماه پارسال مدیرعامل پیشین شرکت مبارکه اصفهان که تخلفات نیز مربوط به دوره مدیریت وی است، برکنار شد.

 وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده، خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست امسال در ۶۱ پروژه در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری اتفاق افتاد که استان های فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان و تهران در این زمینه پیش‌رو بودند.

مزایده ۱۲۰۰ معدن در هفته پایانی شهریورماه

وی همچنین در خصوص برگزاری مزایده یک‌هزار و ۲۰۰ معدن، بیان داشت: به دلیل بروز برخی تخلفات، همچنین طی کردن فرآیند حقوقی و قیمتگذاری، این مسئله زمان‌بر شد، اما هفته آخر شهریور ماه مزایده‌ها آغاز می‌شود.

وی گفت: در این مزایده در سه مرحله یک‌هزار و ۲۰۰ معدن واگذار می‌شود که نخستین آن معدن ققنوس است.

 فاطمی امین ادامه داد: در این مزایده ها ۴۹ مجوز برداشت، ۲هزار و  ۱۷۸ محدوده اکتشافی، یک‌هزار و  ۳۵ معادن دارای پروانه بهره برداری و ۲۰۸ معدن متروکخ و در مجموع پنج‌هزار و ۴۰ مزایده در سه ماه آینده برگزار خواهد شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 287087
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا