مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تغییر کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  پس از چند ماه صحبت برای تعیین مدیرعامل جدید شرکت ذوب آهن اصفهان امروز (شنبه) ایرج رخصتی به عنوان مدیر عامل جدید ذوب آهن اصفهان برگزیده و جایگزین منصور یزدی‌زاده شد.

طی سال‌های اخیر، علیرغم تغییر شرایط بازارهای داخلی و خارجی، ذوب آهن اصفهان توانست از زیان انباشته خود خارج شود. همچنین با توجه به افزایش نرخ ارز طی دو سه سال اخیر قیمت‌های داخلی و صادراتی رشد یافت و براین اساس درآمدهای صادراتی نیز چند برابر شد؛ اما چند وقتی بود که تغییرات مدیریتی در ذوب آهن اصفهان قطعی به نظر می‌رسید.

در نهایت روز گذشته منصور یزدی‌زاده در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت صدر تأمین، استعفای خود را اعلام کرد؛ متن نامه استعفای وی به شرح زیر است:

“جناب آقای دکتر سلیمانی مدیرعامل محترم شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین

با سلام و احترام

خداوند سبحان را شاکرم که نزدیک به ۲۸ سال توفیق خدمتگزاری به مادر صنعت کشور نصیب این حقیر نمود تا همیشه منت این مجموعه عظیم ملی با پشتوانه شهدای گرانقدر و کارکنان نجیب و دوست داشتنی آن بر سر من باشد و تا عمر دارم قدردان خداوند و همه کسانی باشم که این فرصت را برای من فراهم کردند.

خداوند کریم را شاکرم زمانی که مسئولیت سنگین مدیرعاملی بر دوشم گذاشته شد شرکت ناشی از موارد متعدد در شرایط مطلوب اقتصادی و تولیدی قرار نداشت. زیان انباشته ۲۰۰۰ میلیارد تومانی، شمولیت ماده ۱۴۱، توقف تمام پروژه‌ها، بحران بی‌آبی، موجودی مواداولیه در کمترین مقدار و شرکت در آستانه خوردن چوب حراج قرار گرفته بود؛   امروز با لطف خدا، برکت خون شهدا و حمایت آن هلدینگ و همراهی دلسوزانه همه کارکنان به خصوص کارگران خطوط تولید، مدیران و معاونین شایسته ذوب‌آهن در مسیری منطقی با چشم‌اندازی روشن برای فتح قله‌های موفقیت در خور شأن نام و جایگاه خود قرار گرفته است.

تولید محصولات استراتژیکی همچون ریل، ثبت چهار سال پی در پی رشد تولید و سودی که منجر به خروج از زیان انباشته و ثبت سود انباشته ۱۰۰۰ میلیاردی در پایان سال ۱۳۹۹ (و پیش‌بینی سود دست کم ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی در پایان ۱۴۰۰) و انتقال نماد ذوب از فرابورس به بورس شد و می‌رود تا رکورد تولید چدن در پایان سال ۱۴۰۰ در تاریخ این شرکت سراسر افتخار شکسته شده و به عدد بی‌سابقه مرز ۲۸۰۰ میلیون تومان برسد، آن‌هم در سالی که انواع مشکلات ناشی از کمبود آب و برق و گاز و مواداولیه فشار خود را بر این شرکت حفظ کرد.

دستان یکایک کسانی را که یاری کردند تا با این شرایط سخت ذوب آهن بتواند چون کوه یخی تنها بخشی از توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد و اثبات کند که چنانچه با او مهربانی شود تمام ظرفیت‌های آن نمایان خواهد شد را می‌بوسم و بر آن افتخار می‌کنم.

جناب آقای دکتر سلیمانی عزیز از جنابعالی و همه اعضای هیئت مدیره محترم هلدینگ سپاسگزارم که همیشه حامی و هدایتگر این مجموعه بودید و از هیچ کوششی برای توسعه و رونق تولید فروگذار نبودید که غیر از این انتظار نبود چون جنابعالی را به عنوان فردی ارزشی و دلسوز نظام می‌دانم.

جنابعالی مستحضرید هستیدکه راهبری شرکت معظمی چون ذوب‌آهن نیازمند حمایت سهامدار اصلی در تأدیه مطالبات خود از صندوق فولاد، توجه به مشکلات تأمین مواد اولیه، ایجاد فضای آرام به دور از هر گونه حاشیه و دغدغه و شایعات است، که متاسفانه در چند ماه گذشته نه تنها اقدام در خور توجهی در این خصوص معمول نشد بلکه به دلایلی که نمی‌دانم شرایطی رقم خورد که تداوم آن به هیچ وجه به صلاح شرکت بزرگی چون ذوب‌آهن نیست.

افراد متعددی به عنوان جانشین مدیریت در راه ورود به شرکت قرار گرفتند که هیچگاه نه تایید شدند نه رد شدند و نه مدیریت فعلی ابقا شد! اگر چه تغییر لازمه هر مجموعه است و می‌تواند منجر به رشد آن شود و از اختیارهای سهامدار اصلی برای این منظور است ولی به خوبی می دانید نیازمند ساز و کار و رفتار حرفه‌ای مختص خود است.

بنابراین بنده ضمن احترام به تصمیم وزارت متبوع، سهامدار عمده، شستا و هلدینگ صدر تامین و به منظور پرهیز از هرگونه آسیب به شرکتی که ارزشمندتر از جان خود میدانم تداوم این شرایط را به هیچ وجه به صلاح نمی‌دانم و تقاضای استعفاء از هیئت مدیره و مسئولیت مدیرعاملی شرکت می نمایم تا ذوب‌آهن را به خواست خدا گزندی نرسد.

ضمن آرزوی موفقیت و بهروزی برای این شرکت و جنابعالی و همه دلسوزان و خدمتگزاران واقعی نظام از خداوند رحمان و رحیم توفیق خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی در سنگری که توانایی انجام آن کار را داشته باشم خواستارم و از همه کسانی که در این مدت در خدمتشان بودم حلالیت می‌طلبم. والعاقبه للمتقین”

استعفای منصور یزدی زاده از مدیرعاملی ذوب آهن در شرایطی صورت گرفت که ایرج رخصتی که پیش‌تر در ذوب آهن معاونت خرید را برعهده داشت و توسط یزدی‌زاده کنار گذاشته بود، قرار است هدایت این مجموعه را برعهده خواهد گرفت و به مدیرعاملی این شرکت بزرگ برگزیده شده است.  

ایرج رخصتی پیش از این سمت‌های مختلفی همچون معاونت نصب تجهیزات الکتریکی و مکانیکی در معاونت توسعه، مدیریت پروژه نیروگاه‌های توازن، مدیریت پروژه کک‌سازی، مدیریت ارشد اجرایی توسعه، مدیر عاملی شرکت تارا بگین، معاونت خرید و مشاور عالی مدیر عامل در امور اجرایی شرکت ذوب آهن اصفهان را در کارنامه فعالیت خود داشته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 244312
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا