مجموع واریزی‌های متقاضیان نهضت ملی مسکن ۱۵ هزار میلیارد تومان شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن  آخرین آمار طرح نهضت ملی مسکن تا تاریخ ۲۹ اردیبهشت امسال را اعلام کرد که بر این اساس ۴۲۸ هزار و ۳۳ فقره تعداد حساب‌های افتتاح شده نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود.


وی با بیان اینکه تا کنون ۲۰ هزار و ۱۷۶ فقره ازحساب‌های افتتاح شده، فسخ شده اند افزود: مجموع مبلغ واریزی توسط متقاضیان ۱۵۵ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال (بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان) بوده است.

به گفته این مقام مسئول ارشد شبکه بانکی، تا کنون ۸ هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان از منابع نهضت ملی مسکن از حساب برداشت و به مجریان پروژه‌های مسکنی پرداخت شده است.

وی در خصوص تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن یادآور شد: تا کنون ۱۹ هزار و ۲۷ پروژه ساخت و ساز مسکن برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند؛ ولی تعداد واحدهای معرفی شده جهت اخذ تسهیلات ۲۷۷ هزار و ۸۸۰ واحد مسکونی هستند.

شایان با بیان اینکه تا کنون برای ۳ هزار و ۵۸۰ پروژه از طرح نهضت ملی به مبلغ ۲۳ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده تصریح کرد: مبلغ سهم الشرکه پرداختی از محل تسهیلات ۶ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان است.

رکورد پرداخت تسهیلات سال گذشته با اعطای ۷۶ هزار میلیاد تومان شکسته شد

وی با تأکید بر اینکه سهمیه اعلامی توسط بانک مسکن جهت اعطای تسهیلات به واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ٢١٠ هزار واحد بوده که بانک مسکن در حال حاضر اعطای تسهیلات به بیش از ٢٢٧ هزار واحد یعنی بیش از سهمیه ابلاغی را اقدام کرده، گفت: بانک مسکن در سال ١۴٠٠ بیش از ٧۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد که در تاریخ بانک مسکن بی سابقه بوده و نسبت به سال ٩٩ بیش از ١٠٠ درصد رشد مصارف داشته است.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: در سال گذشته (۱۴۰۰) منابع بانک نیز بیش از ۴٣ درصد رشد داشته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 263647
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا