مالیات به ویلاداران هم رسید/ویلاهای گران قیمت چقدر مالیات می‌دهند؟

به گزارش جهان صنعت نیوز:   بررسی جداول بودجه نشان می‌دهد که سهم مالیات از بودجه ۱۴۰۱ به حدود ۴۰ درصد رسیده و نسبت به درآمدهای مالیاتی سال ۱۴۰۰، ۶۲ درصد رشد داشته است.در این میان، طبق بودجه سال جاری دو نوع مالیات جدید به سیستم مالیات‌ستانی کشور اضافه شده که شامل مالیات بر خانه‌ و خودروهای لوکس است.


بر این اساس، طبق تصمیمات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات خودرو نخواهد شد و واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف ۱۰ میلیارد تومان معاف از مالیات است.

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در سال ۱۴۰۱ مجموع ارزش انواع خودرو سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین مشخص شد که این شامل اشخاص حقیقی یعنی خود خانوار و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکلف می شود. 

خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات نخواهد شد. مالیات خودرو تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان شامل مالیات یک درصد،  تا مبلغ ۳ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون شامل مالیات ۲ درصد می شود. تا مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد ۳ میلیارد تومان شامل مالیات ۳ درصد و نسبت به مازاد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالیات ۴ درصد شامل می شود.

بنا به این گزارش، در حوزه مسکن، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف ۱۰ میلیارد تومان معاف از مالیات است. نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان  مالیات یک در هزار، نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تومان تا ۲۵ میلیارد تومان مالیات دو در هزار را باید پرداخت کنند. 

از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تومان تا ۴۰ میلیارد تومان سه در هزار و نسبت به ۴۰ میلیارد تومان تا ۶۰ میلیارد تومان ۴ در هزار و نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا ۵ در هزار مالیات گرفته خواهد شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 242545
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا