لزوم افزایش ظرفیت پالایشی در کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز:   به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی در تشریح سرمایه‌گذاری در پتروپالایشگاه‌ها و مشارکت مردم در آنها با بیان اینکه یکی از بحث‌های کلیدی این دولت و وزارت نفت ساخت پتروپالایشگاه است، اظهار کرد: ظرفیت پالایشی در کشور باید افزایش پیدا کند و برای آن، راهی جز احداث پتروپالایشگاه نیست.


وی مزیت احداث پتروپالایشگاه را افزون بر تأمین سوخت کشور، فراهم آوردن خوراک پتروشیمی‌ها بیان کرد و گفت: برخی از پتروشیمی‌ها در سال گذشته با کمبود خوراک مواجه بودند.

وزیر نفت با اشاره به برنامه دولت برای ساخت یک پتروپالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت (شهید قاسم سلیمانی) و بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ این مهم آمده است، افزود: این پتروپالایشگاه در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار دارد و زمین آن هم تعیین تکلیف شده است.

گروه اقتصادی مفید را یادآور شد و تصریح کرد: مجوز ساخت تعدادی پالایشگاه و پتروپالایشگاه با خوراک نفت خام و میعانات گازی هم صادر شد که تلاش کردیم چالش‌ها و مشکلات آنها را برطرف و قانون تنفس خوراک را هم برای سرمایه‌گذاران در این طرح‌ها تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه سهامداران پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای شهید قاسم سلیمانی و پالایشگاه نفت خام سنگین و فوق سنگین مروارید مکران پرشمار هستند، افزود: هم‌اکنون بعضی از بانک‌ها مانند ملت، ملی، تجارت و … در ساخت این پالایشگاه و پتروپالایشگاه شریک هستند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 285950
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا