قیمت هر شانه تخم‌مرغ بیشتر از ۹۰ هزار تومان گران فروشی است

به گزارش جهان صنعت نیوز: «حمیدرضا کاشانی» روز چهارشنبه در خصوص وضعیت تولید و عرضه این محصول به بازار افزود: تولید تخم‌مرغ طبق روال انجام می‌شود و ما کمبودی در این زمینه نداریم.


رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تخم‌گذار تصریح کرد: اکنون ۲ ماه است که قیمت تخم‌مرغ درب واحدهای پرورشی تغییری نداشته و هر کیلوگرم از این محصول با نرخ ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان و شانه دو کیلوگرمی بین ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ بنابراین هرگونه افزایش قیمت فروش درب خرده‌فروشی‌ها با نرخ بیش از ۹۰ هزار تومان گران فروشی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تخم‌مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت‌های مناسب به بازار عرضه می‌شود و تنها برخی خرده‌فروشی‌ها اقدام به گران‌فروشی می‌کنند که انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی در این خصوص ورود کنند تا این محصول با قیمت‌های مناسب به دست مردم برسد.

عرضه هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۲۰ درصد زیر قیمت واقعی

کاشانی گفت: پیش از این آنالیز قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۴۸ هزار تومان بود که دولت نرخی کمتر را تعیین کرد این بدان معناست تولیدکنندگان بین ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان روی هر کیلوگرم تخم‌مرغ ضرر می‌دهند.

به گفته رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تخم‌گذار، اکنون تولیدکنندگان هر کیلوگرم از این محصول را ۲۰ درصد زیر قیمت واقعی عرضه می‌کنند.

وی بیان کرد: حال با نوسان نرخ ارز، اکنون تولیدکنندگان نهاده‌های آزاد طیور، دارو، مکمل، شانه تخم‌مرغ و کارتن و حمل و نقل را قیمت‌های بالاتری تهیه می‌کنند که این وضعیت نگران کننده است.

در پی اصلاح سیاست ارز ترجیحی و نظام توزیع عادلانه یارانه‌ها، نرخ مصوب دولت هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای تولیدکنندگان ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۱ هزار تومان است و برای مصرف‌کنندگان کیلویی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۹ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 310101
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا