قیمت جهانی نفت ۷۱ دلار شد

جهان صنعت نیوز| قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۷۵ سنت رسید.


به دنبال احتمال افزایش تولید نفت آمریکا و اوپک که می‌تواند جای خالی نفت ایران را در بازار پر کند، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود، اما به گفته تحلیلگران شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار همچنان ناچیز است.

به گفته تجار، کند شدن فعالیت بخش کارخانه ای و بخش خدمات چین در ماه آوریل نیز بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است. این آمارها نشان می دهد که بزرگترین اقتصاد آسیا همچنان با روزهای خوب خود فاصله دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۳ دلار و ۳۵ سنت رسید.

به دنبال کاهش تولید های اوپک و متحدانش و همچنین تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۴۰درصد افزایش یافته است. اما از اواخر هفته گذشته و پس از آنکه ترامپ علنا اوپک و عربستان را برای افزایش تولید و پر کردن جای خالی نفت ایران در بازار تحت فشار گذاشت، قیمت نفت رو به کاهش گذاشته است.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، اوپک و متحدانش «نمی خاهند قیمت نفت به حدی برسد که به دلیل قیمت های بالا تقاضا کاهش یابد. اما آنها در عین حال می خواهند قیمت ها در یک سطح معقولی تثبیت شود. »

اقتصاد کلان
شناسه : 15979
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا