قیمت جهانی نفت امروز ۴ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از رویترز، انتظار کاهش عرضه گاز طبیعی روسیه به اروپا و تاثیر آن بر تقاضا برای نفت خام و همچنین نگرانی درمورد ضعف تقاضا برای سوخت به‌خاطر احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا باعث افزایش قیمت نفت در روز سه‌شنبه شد.


 هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۹۴ سنت معادل ۱.۸۵ درصد افزایش به ۱۰۷ دلار و ۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۶۷ سنت معادل ۱.۷۳ درصد افزایش ۹۸ دلار و ۳۷ سنت معامله می‌شود.

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد جریان گاز از خط لوله نورد استریم ۱ به آلمان تا ۲۰ درصد ظرفیت آن کاهش خواهد یافت.

کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا باعث می‌شود کشورهای اروپایی نتوانند به هدف خود برای پر کردن ذخایر گازی قبل‌از فصل زمستان برسند. آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا برای گرم نگه‌داشتن شهروندانش طی ماه‌های زمستان مجبور به سهمیه‌بندی گاز برای صنایع می‌شود.

همچنین بالاتر رفتن قیمت گاز به‌خاطر کاهش عرضه روسیه باعث افزایش تمایل به نفت خام و بالا رفتن قیمت آن می‌شود. اما تقابل بین نگرانی در مورد کاهش تقاضا به‌خاطر رکود اقتصاد از یک سمت و ترس از به خطر افتادن عرضه به‌خاطر طولانی شدن جنگ اوکراین از طرف دیگر، تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.

 انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در اجلاس خود در روز چهارشنبه یک‌بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد. به‌این‌ترتیب حمایتی که دولت طی بحران کرونا از اقتصاد داشت به پایان می‌رسد.

فاصله بین قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا به بالاترین رقم از ژوئن ۲۰۱۹ رسیده است، چون کاهش تقاضا برای بنزین در آمریکا قیمت نفت خام این کشور را پایین می‌آورد و از طرف دیگر، کمبود عرضه جهانی نفت شاخص نفت برنت را بالا می‌برد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 277661
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا