قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه ثابت بود اما یک کاهش هفتگی را به‌خاطر تقویت ارزش دلار و ترس از ضعف تقاضا  در نتیجه رکود اقتصاد دنیا تجربه کرد.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۳ درصد افزایش به ۹۶ دلار و ۷۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۷ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش ۹۰ دلار و ۷۷ سنت معامله می‌شود.

 ارزش دلار به بالاترین رقم طی ۵ هفته گذشته رسیده و مانع بالا رفتن قیمت نفت شده‌است. دلار بالاتر خرید نفت را برای خریداران دارای سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

 هیثم القیس، دبیرکل جدید اوپک اعلام کرد در مورد تقاضای نفت در سال آینده میلادی خوش‌بین است. وی قبل‌از اجلاس پنجم سپتامبر گفت اوپک باید نسبت‌به باقی ماندن روسیه در ائتلاف اوپک پلاس اطمینان حاصل کند.

عرضه نفت با توجه به اجرایی شدن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه در پنجم دسامبر  و تمایل این اتحادیه برای جایگزینی نفت این کشور محدودتر می‌شود.

تخمین زده می‌شود اتحادیه اروپا به ۱.۲ میلیون بشکه در روز نفت برای جایگزینی رفته روسیه نیاز داشته باشد. تلاش این اتحادیه برای یافتن منابع جدید نفتی، صادرات نفت آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت دنیا را در هفته گذشته به رکورد ۵ میلیون بشکه در روز رساند و باعث کاهش شدید ذخایر نفت خام این کشور شد.

این در شرایطی است که تعداد چاه‌های نفت آمریکا که اولین نشانه عرضه نفت این کشور در آینده هستند در این هفته تغییری نکرده و ۶۰۱ حلقه اعلام‌شده است. شرکت‌های انرژی آمریکا به‌آرامی سطح تولید خود را به سطح قبل‌از بحران کرونا بازمی‌گردانند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 282876
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا