قیمت جهانی نفت امروز ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در حالی که سرمایه گذاران امیدوارند با افزایش تعداد واکسینه شدگان تقاضا برای نفت در ماه های آینده افزایش یابد، قیمت نفت روز چهارشنبه پس از ۴ جلسه کاهش اندکی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز ۰.۷ درصد کاهش یافته بود، امروز با ۸ سنت معادل ۰.۱۲ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از افت یک درصدی در جلسه قبل، امروز با ۸ سنت معادل ۰.۱۲ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۶۷ سنت رسید.

هنینگ گلویستین مدیر بخش انرژی اوراسیا گروپ در این باره گفت: «به دلیل تضعیف فعالیت های صنعتی و خرده فروشی در چین، وقوع سیل در این کشور، ترافیک سنگین در بنادر و محدودیت های وضع شده از سوی پکن بر سهمیه واردات نفت پالایشگاه های خصوصی، تقاضا برای نفت در ماه جولای افت داشته است.»

وی افزود: «در هند، تبعات شیوع گسترده سویه دلتا در اوایل امسال همچنان بر اقتصاد این کشور و تعداد سفرهای شهروندان سایه انداخته است.»

هند، سومین واردکننده بزرگ نفت جهان همچنین فروش نفت ذخایر استراتژیک خود به پالایشگاه های دولتی را آغاز کرده و این مسئله بر تقاضای این کشور برای واردات تاثیرگذار بوده است.

به علاوه تقویت دلار سبب تضعیف کلی بازارهای مواد خام شده به نحوی که قیمت فلزات پایه و گرانبها نیز به انداز قیمت نفت شاهد نوسان بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 209909
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا