قیمت جهانی نفت امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش جهان صنعت نیوز: قرنطینه‌های کرونایی در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا و احتمال مشکلات بیشتر اقتصادی در اروپا به نگرانی در مورد دورنمای تقاضا افزوده و باعث شده قیمت نفت در معاملات امروز آسیا کاهش یابد.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۷۶ سنت کاهش معادل ۱.۶۶ درصد به ۱۰۴ دلار و ۱۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۶۹ سنت کاهش معادل ۱.۶۴ درصد، ۱۰۱ دلار و ۴۰ سنت معامله می‌شود. هر دوی این شاخص‌های نفتی هنوز هم ۳۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش قیمت داشته‌اند.

بازارهای مالی نگرانند تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه به‌خاطر حمله این کشور به اوکراین، برخی کشورهای اروپایی را وارد رکود اقتصادی کند.

کمیسیون اروپا هفته گذشته پیشنهاد ممنوعیت تدریجی واردات نفت روسیه را ارائه داد که باعث افزایش قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا برای دومین هفته پیاپی شد. اما این پیشنهاد برای تصویب نیاز به تأیید همه اعضای اتحادیه اروپا دارد.

طبق گفته‌ اقتصاددان‌ها، توقف عرضه گاز روسیه به آلمان باعث رکود عمیق اقتصادی در این کشور شده و نیم‌میلیون شغل را از بین می‌برد.  

مجارستان اعلام کرده دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه را قبول نخواهد کرد تا زمانی‌که به نگرانی‌های این کشور درمورد عرضه انرژی رسیدگی شود.

نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره و کند شدن رشد اقتصاد چین به‌خاطر قرنطینه‌های کرونایی هم بازارهای مالی دنیا را تحت تاثیر قرار داده‌است. رشد صادرات چین به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا در ماه آوریل کند شده‌است.

واردات نفت خام چین در چهار ماه اول سال جاری میلادی ۴.۸ درصد نسبت‌به سال قبل کاهش داشته، اما واردات این کشور در ماه آوریل حدود ۷ درصد افزایش‌یافته است.

شاخص سهام وال‌استریت در روز دوشنبه سقوط کرد و ارزش دلار به بالاترین رقم طی ۲ دهه گذشته رسید که باعث شده قیمت نفت برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 260679
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا