قیمت جهانی نفت امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۰

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در حالی که تصویب طرح بازسازی زیرساخت های امریکا، صادرات چین و ترمیم ترمیم اقتصاد جهانی پس از بحران کرونا موجب تقویت چشم انداز تقاضا برای نفت شده است، قیمت نفت پس از ۲ جلسه افزایش امروز شاهد اندکی کاهش بود


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت کاهش به ۸۳ دلار و ۳۳ سنت رسید. روز دوشنبه قیمت نفت برنت ۰.۸ درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا هم که دیروز ۰.۸ درصد افزایش یافته بود، امروز با ۶ سنت کاهش به ۸۱ دلار و ۸۷ سنت رسید.

طرح یک تریلیون دلاری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ابتدای هفته جاری به تصویب کنگره رسید. به علاوه انتشار آمارهای قوی تار از انتظار از صادرات چین موجب شد تا تصویر امیدوارکننده ای از رشد اقتصاد جهانی ترسیم شود.

لوئیز دیکسون تحلیلگر بازارهای نفت در موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «عاملی که هنوز نمی توان با قطعیت در مورد آن سخن گفت این است که آیا اقتصادهای جهان می توانند در میانه رشد قیمت ها به رشد اقتصادی مورد انتظار دست یابند یا نه.»

تحلیلگران بانک جی پی مورگان در تحلیلی نوشتند، تقاضای جهانی برای نفت در ماه نوامبر تقریبا به سطح قبل از بحران کرونا یعنی ۱۰۰ میلیون بشکه در روز باز گشته است.

در ادامه این تحلیل آمده است: «ترمیم بیشتر مصرف بستگی به زمان از سر گرفته شدن سفرها و رشد تقاضا برای سوخت جت دارد.»

جنیفر گرانهولم وزیر انرژی آمریکا دیروز گفت، احتمالا دولت بایدن این هفته اقداماتی را برای مقابله با رشد قیمت بنزین به کار خواهد بست. وی ادامه داد: «بایدن قطعا در حال بررسی گزینه های محدودی است که در اختیار دارد تا قیمت بنزین را در جایگاه های عرضه سوخت پایین بیاورد.»

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 227677
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا