قیمت جهانی نفت امروز ۱۵ آذر ۱۴۰۱/برنت ۸۳ دلار و ۸ سنت شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از رویترز، قیمت نفت به‌دنبال اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت دریایی روسیه و همچنین سقف قیمت تعیین‌شده برای نفت این کشور در روز سه‌شنبه افزایش یافت.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۰ سنت معادل ۰.۴۸ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۰ سنت معادل ۰.۵۲ درصد افزایش ۷۷ دلار و ۳۳ سنت معامله می‌شود.

هدف از تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه توسط گروه ۷ تلاش غرب جهت محدود کردن توانایی مالی مسکو برای جنگ با اوکراین است، اما روسیه اعلام کرده حتی اگر مجبور به کاهش تولید شود، از این اقدام تبعیت نخواهد کرد.

این سقف قیمت که توسط کشورهای صنعتی گروه ۷، اتحادیه اروپا و استرالیا تعیین‌شده هم‌زمان با تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه و اقدامات مشابهی توسط آمریکا، کانادا، ژاپن و انگلیس اجرایی می‌شود.

دراین‌بین، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در روز یکشنبه توافق کردند به طرح کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید خود در سال آینده میلادی ادامه دهند.

کشورهای عضو گروه ۷ و استرالیا هفته پیش با ۶۰ دلار در هر بشکه به‌عنوان سقف قیمت نفت روسیه موافقت کردند.

در چین، محدودیت‌های کرونایی در اکثر شهرها کاهش یافته و خوش‌بینی نسبت‌به افزایش تقاضا در بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا را بالا برده است. کسب‌وکار و فعالیت‌های تولیدی در چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا، در سال جاری میلادی ضربه سختی از قرنطینه‌های کرونایی در این کشور خورده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 311635
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا