قیمت جهانی نفت امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش جهان صنعت نیوز:  نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تقاضای جهانی نفت به‌دنبال اطلاعات ضعیف تولید کارخانه‌ای در بسیاری از کشورها قیمت نفت را پایین آورده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۵ سنت معادل ۰.۷۵ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۲۸ سنت رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۱ سنت معادل ۰.۶۵ درصد کاهش ۹۳ دلار و ۲۸ سنت معامله می‌شود.

نفت خام برنت در روز گذشته به ۹۹ دلار و ۹ سنت رسید که پایین‌ترین رقم از پانزدهم ژوییه را نشان می‌داد. نفت آمریکا هم تا ۹۲ دلار و ۴۲ سنت پایین آمد که ضعیف‌ترین عملکرد آن از چهاردهم ژوییه بود.

نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کمبود جهانی عرصه نفت و ترس از رکود احتمالی اقتصاد دنیا قیمت نفت را بی‌ثبات کرده‌است.

ترس از رکود اقتصاد پس‌از گزارشاتی مبنی‌بر کند شدن رشد تولید کارخانه‌ای در آمریکا، اروپا و آسیا در ماه جاری میلادی شدت گرفت. کاهش تقاضای جهانی و محدودیت‌های کرونایی در چین تولید را پایین آورده‌است.

این کاهش قیمت در شرایطی صورت‌گرفته که شرکت‌کنندگان بازار منتظر نتیجه اجلاس اوپک و متحدانش در سوم ماه اوت برای تصمیم‌گیری در مورد سطح تولید در ماه سپتامبر هستند.

برخی عقیده دارند عربستان اوپک پلاس را مجبور به افزایش تولید خواهد کرد.

طبق گفته برخی منابع اوپک پلاس، این ائتلاف یک افزایش نسبی تولید برای ماه سپتامبر خواهد داشت. اما برخی عقیده دارند سطح تولید تغییری نمی‌کند.

دراین‌بین، آمریکا در روز دوشنبه برخی شرکت‌های چینی و سایر شرکت‌ها را به اتهام فروش ده‌ها میلیون دلار نفت و محصولات نفتی ایران به شرق آسیا تحریم کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 279439
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا