قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران به دنبال سرنخ هایی در مورد زمان بندی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند که احتمالا در نشست هفته آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد کاهش بود.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۸۱۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰.۰۲ درصد افت به ۱۸۱۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

پس از آنکه مقام های بانکی مرکزی آمریکا این سیگنال را ارسال کردند که ممکن است برای مهار تورم در ماه مارس افزایش نرخ بهره را آغاز کنند، توجه اصلی سرمایه گذاران همچنان معطوف نشست روزهای ۲۵ و ۲۶ ژانویه فدرال رزرو است. نرخ تورم در آمریکا در ماه گذشته شاهد رشد ۷ درصدی بود که بالاترین نرخ رشد در این کشور طی حدود ۴۰ سال گذشته است.

هنگام رشد تورم طلا معمولا به کالایی برای سرمایه گذاری امن تبدیل می شود، اما این کالای سرمایه ای نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا به شدت حساس است زیرا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا هم به بالاترین رقم ۲ سال گذشته رسیده و جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کم کرده است.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت، سرنوشت قیمت طلا در کوتاه مدت در دستان فدرال رزرو است و اینکه با چه سرعتی نرخ بهره را طی مدت ۶ ماه افزایش دهند. وی افزود تا زمان نشست ۲۵ ژانویه نوسان قیمت طلا احتمالا محدود و شیب حرکت آن کاهشی خواهد بود.

اینز ادامه داد: «هر روز ما تلاش می کنیم بفهمیم موضع پولی انقباضی فدرال رزرو در تقابل با عواملی همچون ریسک های ژئوپلتیک از جمله موضوع اوکراین به چه میزان می تواند بر بازار تاثیر گذار باشد.»

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 242128
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا