قیمت جهانی طلا امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش جهان صنعت نیوز:   قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۸۱۰ دلار و ۵۸ سنت رسید. طلا در روزهای اخیر عملکرد خوبی داشته که دلیل آن را می‌توان کاهش نسبی ارزش دلار و خوش‌بینی به‌وجودآمده در بازار در بحبوحه شرایط آرام در بازار آسیا در روز دوشنبه دانست. بالا رفتن ارزش دلار تمایل دارندگان سایر ارزهای دنیا را به خرید طلا کاهش می‌دهد.

شاخص دلار آمریکا که در روز گذشته کاهش یافته و نسبت به رکورد ۲۰ ساله خود پایین آمده بود، روی حدود ۱۰۴.۵۰ ثابت شده‌است. نگرانی در مورد افزایش دوباره نرخ بهره در آمریکا همچنان ادامه دارد .

امیدواری نسبت‌به برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی در چین خوش‌بینی در آسیا را گسترش داده‌است. شانگهای، قطب مالی چین ۸۶۹ مورد جدید ابتلا به کرونا را در روز گذشته گزارش داد که ۱۲۰۳ نفر نسبت‌به روز قبل‌از آن کاهش داشت.

از طرف دیگر، شدیدتر شدن بحران ژئوپلیتیکی در اوکراین به نگرانی در مورد طرح اتحادیه اروپا برای تحریم بیشتر روسیه افزوده و ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را پایین می‌آورد. ترس از تورم و کند شدن رشد اقتصادی هم ادامه دارد. سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی را هم می‌توان به این عوامل اضافه کرد که همگی بر قیمت فلزات گران‌بها تاثیر می‌گذارند.

شاخص سهام اس‌پی۵۰۰ هم به‌دنبال صعود شاخص وال‌استریت در روز گذشته افزایش یافت. به‌علاوه، سود ده‌ساله اوراق خزانه‌داری آمریکا هم ۲.۹۵ درصد بالا رفته‌است.

سرمایه‌گذاران به‌دنبال دلایل بیشتری برای حل چالش‌های اقتصادی به‌وجودآمده از تورم بالا هستند‌.

قیمت نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۱ درصد کاهش ۹۴۳ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 261946
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا