قیمت جهانی طلا امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به‌نظر می‌رسد رسیدن به مرز ۱۸۰۰ دلار برای طلا در آستانه انتشار خبر تورم در آمریکا در روز چهارشنبه بسیار خوش‌بینانه است. این خبر برای قیمت طلا، دلار و سود اوراق قرضه آمریکا بسیار اهمیت دارد. پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم در آمریکا در ماه گذشته میلادی به ۸.۷ درصد رسیده باشد.


دراین‌بین، ارزش دلار از اوج هفته گذشته پس‌از خبر افزایش قابل‌توجه نرخ اشتغال در آمریکا و کاهش نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا، پایین آمده‌است.

اما سرمایه‌گذاران هنوز هم نگرانند اطلاعات مثبت اشتغال در آمریکا باعث تصمیمات سختگیرانه‌تر فدرال رزرو این کشور شود. انتظار می‌رود این بانک در اجلاس ماه سپتامبر بازهم نرخ بهره را افزایش دهد.

 گزارش مثبت اشتغال در آمریکا نشان می‌دهد اقتصاد این کشور علی‌رغم ۲ فصل متوالی منفی شدن تولید ناخالص داخلی، هنوز هم درحال‌توسعه است. این خبر برای طلا بدین معناست که روند افزایش قیمت این فلز گران‌بها به خطر می‌افتد. قیمت طلا طی هفته‌های اخیر از کمتر از ۱۷۰۰ دلار به حدود ۱۸۰۰ دلار رسیده‌است.

قیمت طلا در پاسخ به خبر اضافه شدن ۵۲۸ هزار شغل در آمریکا در ماه ژوییه ۱ درصد در روز جمعه کاهش یافت و تا  روز دوشنبه به ۱۷۹۳ دلار بازگشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۷۸۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

قیمت نقره با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۲۰ دلار و ۶۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۵ درصد کاهش، ۹۴۳ دلار و ۵۵ سنت معامله می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 280363
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا