قیمت جهانی طلا امروز ۷ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش جهان صنعت نیوز: گزارش کوچک شدن اقتصاد آمریکا تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده و باعث بالا رفتن بیش‌از یک‌درصدی قیمت آن در روز پنجشنبه شد. پیش‌از این، سیاست‌های ملایم‌تر فدرال‌رزرو هم به افزایش قیمت آن کمک کرده بود.

اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به‌طرز غیر قابل انتظاری کوچک شده‌است. رشد هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان با آهسته ترین سرعت طی ۲ سال گذشته صورت‌گرفته و هزینه‌کرد کسب‌وکارها کاهش یافته‌است. به‌این‌ترتیب ترس از رکود اقتصاد شدت می‌گیرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۷۵۹ دلار و ۵۷ سنت رسید.

قیمت طلا در آمریکا هم با ۱.۸ درصد افزایش به ۱۷۵۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده‌است.

با افزایش ترس از رکود اقتصادی به‌دنبال انتشار اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا، تاجران پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو موضع ملایم‌تری در پیش بگیرد. به‌این‌ترتیب تقاضا برای طلا افزایش می‌یابد.

نرخ بهره بالاتر معمولاً تمایل به طلا را پایین می‌آورد چون هزینه نگهداری آن را بالا برده و عملاً هیچ سودی ندارد.

پس‌از اجلاس روز چهارشنبه فدرال‌رزرو آمریکا و افزایش سه‌چهارم درصدی نرخ بهره، جروم پاول رییس این بانک گفت احتمالاً نرخ بهره در اجلاس ماه سپتامبر افزایش بیشتری خواهد داشت. اما همه‌چیز بستگی به اطلاعات اقتصادی در آن زمان دارد.

برخی عقیده دارند تورم با افزایش نرخ بهره پایان نخواهد یافت و با توجه به کاهش اخیر قیمت طلا، الان بهترین زمان برای سرمایه‌گذاران جهت تجدیدنظر در مورد این فلز گران‌بهاست.

قیمت نقره امروز با ۰.۸۷ درصد افزایش به ۲۰ دلار و ۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۵ درصد کاهش ۸۹۰ دلار و ۸۱ سنت معامله می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 278403
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا