قیمت جدید برنج اعلام شد/ معاون وزیر جهادکشاورزی: منتظر ارزانی برنج باشید

به گزارش جهان صنعت نیوز:   برنج ارزان می‌شود، این خبری است که به تازگی معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده و گفته به زودی قیمت جدید برنج بعد از محاسبه هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت اعلام می‌شود.


آن‌طور که مجید حسنی‌مقدم اعلام کرده؛ به دلیل این‌که وارد فصل برداشت برنج شده‌ایم، قیمت‌ها نزولی است و تا رسیدن به قیمت‌های مناسب، این روند ادامه دارد.

وی متذکر شده؛ سال گذشته خشکسالی شدید بود، ولی امسال شرایط بهتر شده است.

براساس گزارش معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، امسال حداقل ۲۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت. این در شرایطی است که سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج تولید شد و امسال این میزان به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

حسنی‌مقدم با توضیح این‌که کشور ماهانه به ۲۵۰هزارتن برنج نیاز دارد، عنوان کرده؛ دوسوم این نیاز یعنی حدود ۱۶۰ هزار تن از تولید داخل و مابقی یعنی حدود ۹۰ هزارتن نیز از واردات تامین می‌شود.

وی متذکر شده؛ فصل برداشت برنج در مقطع خاصی است و هرچه از زمان برداشت فاصله می‌گیریم، حجم موجودی برنج کاهش می یابد و چون عرضه کم می‌شود، قیمت‌ها هم بالا می‌رود.

بررسی قیمت برنج در بازار نشان نشان می‌دهد که هر کیلو برنج ایرانی به طور متوسط بین ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. بنا با این گزارش، هر کیلو برنج طارم هاشمی در بازار ۱۷۴ هزار تومان برنج ممتاز هاشمی ۱۵۸ هزار تومان، برنج دم سیاه درجه یک ۱۳۵ هزار تومان و برنج مجلسی معطر ۹۹ هزا و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

همچنین در بازار هر کیلو برنج ایرانی فجر ممتاز و معطر با قیمت ۹۵ هزار تومان و برنج ایرانی عنبربو ۹۰ هزار تومان با فروش می‌رود.

نوع محصول برند وزن قیمت (تومان)
برنج طارم هاشمی ناظران گیلان ۱۰ کیلو گرم ۱,۷۴۰,۰۰۰
برنج ممتاز هاشمی مهمان دوست ۱۰ کیلو گرم

۱,۵۸۰,۰۰۰

برنج دم سیاه درجه یک آقاجانیان ۱۰ کیلو گرم ۱,۳۵۵,۰۰۰
برنج ایرانی طارم هاشمی مژده ۱۰ کیلو گرم

۱,۱۵۰,۰۰۰

برنج طارم آقا میر ۱۰ کیلو گرم ۱,۳۵۰,۰۰۰
برنج مجلسی معطر کاویش ۱۰ کیلو گرم ۹۹۸,۰۰۰
برنج ایرانی فجر ممتاز و معطر ستایش ۱۰ کیلو گرم ۹۵۰,۰۰۰
برنج ایرانی عنبربو کرامت ۱۰ کیلو گرم ۹۰۰,۰۰۰
برنج معطر ممتاز عنبربو طایفه ۱۰ کیلو گرم ۸۷۵,۰۰۰
برنج عنبر بو معطر فوق اعلاء عرش ۱۰ کیلو گرم ۷۷۷,۰۰۰

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 278688
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا